Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. maj 2002 - 19:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hente mails

Jeg har mit domæne hosted hos freepaq.dk. Pga plads mangel på mailserveren har de valgt at sætte en ny en op. Men de vil slette alle gamle mails den 1/6.
Jeg henter mine mails via Microsoft Outlook, men der bliver stadig behold et kopi af dem på serveren. Kan jeg på nogen måde hente alle mails'ne fra serveren?
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
28. maj 2002 - 19:56 #1
Det gør vel ikke noget at der bliver beholdt en kopi på serveren, så længe du bare får gemt mailene der hjemme ?

DGP
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. maj 2002 - 20:06 #2
Hvis det er en pop3 eller en ldap konto du har kan du (og vil normalt) hente al mail hjem til din lokale maskine. Hvis det er webmail eller du køre med en proparitær servermail protokol, skal du gøre noget aktivt for at have mailen på din lokale maskine også

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. maj 2002 - 21:19 #3
Det er en pop3 konto, og grunden til at jeg gerne vil hente alle mails er at jeg har formateret min computer og derfor mange af mine mails ikke længere på min computer.

Når jeg henter mails via Outlook, henter den jo kun de nyeste, dem som jeg ikke har læst.

Men hvordan henter jeg dem så???
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. maj 2002 - 21:50 #4
Hvis du før har hentet dine mails med pop3, er disse mails slettet fra serveren, med mindre du aktivt har konfigureret din mail klient til at den beholder kopier på serveren. Denne indstilling er ret sjælden på pop3 konti, da denme mail så står og fylder på serveren.
du kan genne dine mails med outlook, f.eks som en pst fil og dermed tage backup, men dette skulle du have gjort før du formaterede. Som jeg forstår det di skriver er din mail borte for altid. Beklager meget, dette har jeg selv lært på samme måde
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. maj 2002 - 09:13 #5
Det er jo lige det der er i vejen. Jeg har sat den til at skulle beholde et kopi af brevene på server. Og fordi de står og fylder vil de blive slettet af Freepaq den 1/6.

Men for at jeg kan gemme dem, er jeg jo nødt til at hente dem fra serveren og hvordan gør jeg det, det er jo det det hele drejer sig om??
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. maj 2002 - 09:14 #6
bufferzone> Mine mails kan da ikke være borte for altid når der ligger et kopi af ALLE mails på serveren
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. maj 2002 - 17:19 #7
Nej ikke hvis du har sat at der skal ligge en kopi på serveren. Jeg ville nok installere en ren outlook, derefter hente alle mails og så eksportere den til en pst fil, hvorfra de kan hentes igen
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. maj 2002 - 20:16 #8
Jeg har sat den til at beholde et kopi.
Det kan da ikke passe at man skal reinstallere Outlook for at kunne hente de skide mail eller hvad?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. maj 2002 - 20:58 #9
Det kommer jo an på om serveren opfatter det således at du allerede har mailen liggende, og at den derfor ikke vil bruge båndbrede på at skubbe mailen ned til dig. I min verden burde det være et spørgsmål om at hente mailen ned igen, men hvis det var sådan, så havde du jo ikke oprettet spørgsmåled.
Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation på hvordan man henter mail der er gemt som kopi på serveren igen
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. maj 2002 - 19:19 #10
ok, men jeg takker meget for din hjælpesomhed.

Jeg lader lige spørgsmålet være, og ser om der er nogen andre der kan hjælpe, og ellers får du jo nok bare pointene.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. juni 2002 - 21:08 #11
.
Avatar billede mbluhme Nybegynder
18. august 2005 - 11:39 #12
Hvad blev løsningen på dette, nu er det mig der sider med det sammme problem !.