Avatar billede foxwell Nybegynder
28. maj 2002 - 15:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gammel database til ACCESS

hej eksperter,

jeg har en kunde, som kører virksomheden på et antikt databasesystem, nemlig DSI.

jeg skal lave et datadrevet site for ham, så vi skal have deres gamle oplysninger ud af DSI og ind i access.

kunden har fundet en IT fyr som kan klare dette, men han snakker om 60-120 arbejdstimer for konverteringer, og 100.000 - 150.000 kr.

det kan da ikke passe?! alene tidsforbruget er mig en gåde, men kender ikke selv DSI. og prisen er syg i forhold til den tilsyneladende simple opgave...

er der nogen som har prøvet at konvertere fra DSI til access, og ved noget om hvor kompliceret det er?
28. maj 2002 - 15:14 #1
Jeg har prøvet at konvertere et par DSI-systemer og ved at det hurtigt kan tage MEGET lang tid. Dette skyldes primært at DSI ikke er en relationsdatabase og at der ikke er nogen integritet i data (dvs at du kan risikere at have en kontaktperson i et firma, som slet ikke eksistere fordi firmaet er slettet men kontaktpersonen er ikke blevet slettet)
Endvidere er der ofte ikke nogen kontrol med om en person er stavet på flere forskellige måder forskellige steder i systemet. Derved bruges en masse tid på at finde ud af hvordan data hænger sammen.

Jeg kender selvfølgelig slet ikke systemet og kan derfor ikke sige om det er realistisk. Men 2-3 uger er ikke ualmindeligt for den slags opgaver.

Hvis du er interesseret kan vi godt give et tilbud på opgaven (vi tager IKKE 1250-1600,- pr time)

/Thomas

Check evt: www.makeiteasy.dk
tj@makeiteasy.dk
Avatar billede rowbodyhot Nybegynder
28. maj 2002 - 16:44 #2
DSI er en relationsdatabase.
MVH
Niels-Ove Rolighed
28. maj 2002 - 17:35 #3
ja, sorry, jeg mente egentlig også bare det med at den understøttede referentiel integritet. Men selvfølgelig er den relationel ;)
Avatar billede jekk Nybegynder
29. maj 2002 - 20:57 #4
DSI understøtter "tømning" af kartoteks-filerne til noget, der kan importeres...
Det der efter min erfaring kan være tidskrævende er antallet af kartoteks-filer... OG
hvis den konverterede Access-udgave skal kunne tage over, hvad dataregistreringen angår, så kan sagen blive endnu mere kompliceret, idet alle DSI-beregninger/valideringer m.m. også skal konverteres - og så går tiden !
Og så er det nødvendigt at kunne disponere over hele DSI-applikationen, alternativt skal man have adgang til en DSI-version, som er kompatibelt med den der skal "konverteres"...
Avatar billede fynbohans Nybegynder
31. maj 2002 - 18:29 #5
Hvis I har DSI kørende kan i prøve at lave førspørgsler så I er sikre på at
få alle data med ud.
Udskriften omdirigeres til en fil i stedet for printeren og hvordan i gør det afhænger af
operativstystemet.
Derefter er det måske måligt at importere til Access.
Avatar billede foxwell Nybegynder
19. november 2002 - 23:01 #6
...