Avatar billede poet Nybegynder
27. juli 2000 - 00:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

rescuedisk

Hejsa.
Jeg har forsøgt at lave mig en rescue-bootdisk (ikke at jeg har haft brug for den endnu - heldigvis)
Jeg har brugt
dd if=/mnt/cdrom/images/rescue.img /of=/dev/fd0
(cd\'en er en Redhat 6.0 fra et eller andet blad)
Disketten virker ikke. Maskinen hænger lige så snart den begynder at boote på disketten. Jeg har prøvet _nøjagtig_ samme fremgangsmåde med boot.img; det virker fint.
Jeg har prøvet et rescue.img fra en anden Redhar 6.0 og en Redhat 5.2 - samme resultat.
Nogen, der kan sige mig, hvad jeg gør forkert?
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. juli 2000 - 01:11 #1
Det lyder som om det er disketten der er død.
Avatar billede poet Nybegynder
27. juli 2000 - 01:13 #2
Victor44> Jeg har godtnok kun prøvet med 2 forskellige disketter, men de er begge blevet formateret både under Win98 og Linux med \"test for bad blocks\" og uden problemer...
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. juli 2000 - 01:26 #3
Når den ikke engang at skrive :
Linux ..........

Avatar billede poet Nybegynder
27. juli 2000 - 01:31 #4
victor44> Overhovedet ikke. BIOS\'en når kun lige at blive færdig.
Den viser tabellen med nogle systemoplysninger, \"Verifying DMI-pool data...\", og her stopper den så. (det er også her den plejer at komme med lillo eller win, alt efter hardiskens indhold :)
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. juli 2000 - 01:32 #5
Kan du boote med en almindelig dos disk ?
Avatar billede poet Nybegynder
27. juli 2000 - 01:35 #6
Victor44> Jeg har ikke lige prøvet med en dos disk for nylig (kigger sig lidt omkring på et rodet skrivebord). Men jeg har ingen problemer med install-bootdisk\'en.
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. juli 2000 - 01:40 #7
Jamen så synes jeg altså stadig at det lyder som en død disk. Muligvis et dårligt image.
Nu er jeg ikke haj med RH, men på SuSE\'s Install boot disk er der mulighed for at starte en eksisterende installation. Mon ikke er der er det på RH\'s ?
Avatar billede poet Nybegynder
27. juli 2000 - 01:46 #8
Victor44> Det ved jeg ikke, men ellers så laver den under installationen en bootdisk til den eksisterende installation. (kigger hen på skærmen ved siden af) Ja, jeg kan boote fra en dos-disk.
Det jeg var ude efter var, at have en rscuedisk liggende (samt evt. at lege/studere lidt før jeg ligger den)
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. juli 2000 - 02:02 #9
Jeg tror at hvis jeg skal hjælpe dig yderligere så skal jeg til at installere en RH maskine.
Jeg er mest til SuSE så jeg er nok ikke til meget mere hjælp end denne lidt trætte systematiske (Forsøg på) fejlfinding.
Vent lige lidt, jeg tror faktisk at jeg en gang var ude for noget lign. hvor jeg ikke kunne boote med en eller anden LINUX start disk. Det var simpelthen maskinen der ikke ville samarbejde. Prøv at se om du kan boote på disken i en anden fungerende maskine.
Så har du i hvertfald fået udelukket disken ;-)
Avatar billede poet Nybegynder
28. juli 2000 - 01:15 #10
Daamn!
Jeg har lige hurtigt knaldet rescue disketten i min mors (lidt nyere) Win maskine. Samme resultat, som beskrevet i mit spørgsmål...
Avatar billede svindler Nybegynder
31. juli 2000 - 13:33 #11
Er det bare mig, der husker forkert, eller er rescue-disken ikke en diskette, du skal bruge sammen med install-disken?
Så vidt jeg husker er een af valgmulighederne fra install-menuen \"rescue\", hvorefter der bedes om indsættelse af en rescue disk.
Avatar billede poet Nybegynder
01. august 2000 - 01:18 #12
BINGO!
Der var den. Du har helt ret svindler!
Tak for \'ed
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. august 2000 - 08:05 #13
:-)