Avatar billede bambus Nybegynder
28. maj 2002 - 11:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

win.95 og XP

Jeg har lavet er program i excel95 (vba-kode) imellemtiden har jeg fået XP åp min computer, og nu kan programmet ikke åbnes. Jeg får fejlen Can´t find.... det er som om programmet ikke kan finde mine ActiveX komponenter.
Avatar billede moebius Nybegynder
28. maj 2002 - 11:23 #1
Er det en Macro du mener???

Har du installeret XP oveni din 95 installation? (Og derefter installeret office?)
Avatar billede Chewie Novice
28. maj 2002 - 11:24 #2
prøv at åben det i excel 97 og gem det ..... åben det så i XP ... det har hjulpet mig før

hvis du ikke har 97 ved hånden send det eventuelt til mig srk@sampension.dk så kan jeg gemme en 97 version til dig !!
Avatar billede bambus Nybegynder
28. maj 2002 - 11:26 #3
Ja det er en macro jeg mener.
hver gang programmet når en linie hvor der indgår et AxticX komponent får jeg en fejl.

eks.

Textbox1.text = "BLA BLA" , og så sker følgende

Can´t fint....

Jeg arbejder på en netværks computer, så jeg aner ikke hvordan XP er installeret.
Avatar billede bambus Nybegynder
28. maj 2002 - 11:31 #4
Jeg kan ikke se hvad det skulle hjælpe at åbne programmet på en anden maskine..
Jeg sidder også med den maskine proggrammet er skrevet på... mener du jeg skal åbne programmet på den, gemme det og så åben det på maskinen med XP
Avatar billede moebius Nybegynder
28. maj 2002 - 11:33 #5
Jeg kan ikke lige se hvad der er galt, men bliver der ikke installeret ActiveX ting med IE?
Avatar billede Chewie Novice
28. maj 2002 - 11:33 #6
pointen er at går fra "95 -> 97 -> XP" og ikke direkte fra "95 -> XP"
Avatar billede bambus Nybegynder
28. maj 2002 - 11:39 #7
okay for at åbne programmet skal du ha´en hel del txt. filer... jeg sender lige hele massen til dig zippet.. du får nok en fejl når programmet åbnes, det er et test program, men gør som der er skrevet så skulle der ikke være problemer.
Avatar billede Chewie Novice
28. maj 2002 - 11:40 #8
OK
Avatar billede bak Seniormester
28. maj 2002 - 12:12 #9
I VBA editor under funktioner / Referencer skal du vinge de activex komponenter af du skal bruge, men især Microsoft Forms 2.0 object library.
Måske også Visual basic for applications og microsoft office og Microsoft excel library
Avatar billede bambus Nybegynder
28. maj 2002 - 12:14 #10
Arrrrrrh klart... !!! jeg prøver lige.. (men hvorfor er disse ikke automatisk vinget af, jeg har ikke problemer med pc hvor der installeret Win95
Avatar billede bambus Nybegynder
28. maj 2002 - 13:20 #11
hmmm virker alligevel ikke... jeg mener at have vinget alt af.. skal jeg genne og åbne igen eller??
Jeg fik engang samme fejl da jeg tilføjede en listview på min userform på en anden pcér.. her var jeg nødt til lave hele mit projekt om.
Avatar billede bak Seniormester
28. maj 2002 - 15:17 #12
Du må også sende til mig, hvis jeg kan hjælpe.
tommybak@netscape.net
Avatar billede bambus Nybegynder
29. maj 2002 - 08:24 #13
virker ikke..
Jeg kan se at referencerne ikke er placeret samme sted I Win95 som I XP.
Microsoft Forms 2.0 object library
PC 1: (Win95)  C:\WIN32\SYSTEM….
PC 2: (XP) C:WINNT\SYSTEM….
Skal der læses til disse referencer hver gang formen åbnes er dette vel et problem??
Avatar billede bak Seniormester
29. maj 2002 - 10:00 #14
Der burde ikke være noget problem, da den kører OK i xl2000 og selv læser referencerne ind uden hjælp af nogen art.
Men måske er der lavet noget om i XP eller en fejl i din sti-fil.
Avatar billede bambus Nybegynder
29. maj 2002 - 10:47 #15
nej min sti-fil er bate et txt dokument, som bruges i en GetOpen kommando. Var der fejl i sti-filen ville jeg få en fejl som file not found.
Avatar billede bambus Nybegynder
19. juni 2002 - 15:01 #16
virker ikke ??? slut prut