Avatar billede netmus Nybegynder
26. juli 2000 - 21:53 Der er 9 kommentarer

Kæmpe Bølger....

Hvordan kan man lave kæmpe bølger??? ligesom i The Perfect Storm m.m. Det skal se realistisk ud...

Hilsen
netmus
Avatar billede roslev Nybegynder
26. juli 2000 - 21:56 #1
Er du igang med Perfect Storm 2?? ;-)

Nemt er det ikke, men hvis du fortæller hvilket program du bruger kan vi måske hjælpe....!
Avatar billede netmus Nybegynder
26. juli 2000 - 22:15 #2
Nej ikke lige just Perfect Storm 2 men næsten...

Jeg bruger 3D Studio Max R3....
Avatar billede roslev Nybegynder
26. juli 2000 - 22:33 #3
hmmm - ingen voldsomme bølger, men ta\' et kig:
http://www.teenworld.com.my/3dsmaxclub/3DUsers/Tutorials/Ocean/index.html
Avatar billede i11uzion Nybegynder
26. juli 2000 - 23:24 #4
Halvsvært at lave realistiske kæmpe-bølger i 3D Studio MAX...

Kan du sige SoftImage|3D ?
Avatar billede netmus Nybegynder
26. juli 2000 - 23:37 #5
Jeg mangler stadig et Grid plugin...
Avatar billede netmus Nybegynder
26. juli 2000 - 23:38 #6
Jeg kender ikke helt SoftImage 3D........
Avatar billede i11uzion Nybegynder
27. juli 2000 - 22:08 #7
HEhehe det er sgu heller ikke ligetil... :)
Avatar billede sleepy Nybegynder
28. september 2000 - 01:50 #8
Bare en igangstarter.

Prøv at animere din bølge som en profil, exstrude den og giv den nogle modifiers der bryder monotomien.

Modeler kun det du skal bruge i den specielle scene.

Smid så en hel del partikler på toppen (og andre steder det behøves) for at imitere skum. Lad det f.eks. vælte ned af stejle steder.

Lad skummet blive påvirket at noget vind.

Når du har animationen på plads, brug en hulens masse tid på overflader og lyssætningen (jo mindre du ser, jo mere pirrer du publikum -og jo mindre rendering).

Pladsk en masse regn hen over, enten i VideoPost eller som partikler (læg mærke til hvor meget nat og regn der kamuflerer CG-animationer generelt).

Og vigtigst: lav gode men korte kameravinkler \"håndholdt\" -det giver dynamik.

3D MAX er rimeligt nemt at benytte med gode resultater, når man har en historie!

Derfor går der 10 GODE MAX animatorer på éen SoftImage tekniker. Den var til dig i11uzion :-)

...don\'t tell me anything is easy in SoftImage...

P.S. netmus:

Grid plugin???
Avatar billede bl!nd Nybegynder
16. marts 2001 - 14:28 #9
prøv med et plane med en masse seg\'s (500-1000)
smid derefter en FFD-modifier på, og form den som
din bølge (i side view:o), prøv så at lege med noise modifier\'en, og noise/volume select i en kombination
og så som sleepy sagde:
en masse material editor animation, specielt gradient ramp vil være god i dette tilfælde tror jeg....

happy keying...