Avatar billede stringer Nybegynder
27. maj 2002 - 23:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

W32/Klez.I

Hej! Jeg er også i den senere tid blevet ramt dagligt af Klez.I varianten og Badtrans. Jeg har med held hvergang kunnet fjerne disse med programmet PQremove og ellers med Panda Antivirus onlinescan.

Problemet er nu, at jeg jo dagligt får de her mails, som jeg ved indeholder Klez´en. Hvis jeg ikke åbner disse kan scanneren ikke finde dem, kun hvis de åbnes. Kan det ikke lade sig gøre at scanne mails uden at åbne dem.

Hvor længe vil jeg blive ved med at modtage Klez og ligger der stadig noget i puteren selvom filerne og afskygninger af denne burde være fjernet af PQRemove?

På forhånd tak!
CBM
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. maj 2002 - 23:29 #1
Du skal bruge en virusscanner, som kan scanne dine mails, inden din mail klient modtager disse. Dette kan de fleste virusscannere i dag... Norton AntiVirus er blandt andet en af dem.

Du kan komme til at modtage Klez virus mails, indtil at den sidste inficeret maskine er blevet 'rask'
Avatar billede pentium4 Juniormester
28. maj 2002 - 01:16 #2
Tjek hvor de e-mails der indeholder virus'ne kommer fra og send så evt. en mail retur eller ring til dem hvis det er nogle venner de kommer fra og fortæl dem, at de har de virus og at de må se at få dem fjernet.
Avatar billede halifax Nybegynder
28. maj 2002 - 01:25 #3
Når der klikkes på mailens overskrift, ryger den vedhæftede fil med klez virus i c:\Windows\temp biblioteket - hos mig ihvert fald. Her har jeg så slettet filen, inden jeg går videre med mailen, dvs sletter den. Når der igen klikken på mailen i Slettet post (for at slette den helt) gentager det samme sig, og jeg sletter igen den vedhæftede fil fra temp-biblioteket. Og har heldigvis ingen skade fået. Endnu  :)
Avatar billede perhaps Nybegynder
28. maj 2002 - 07:40 #4
pentium4>De adresser som står som afsender har langt fra altid virus, så snedig er klez indrettet. Min mening er at man ofte beskylder folk for at sende klez afsted selv om de er helt uskyldige.

stringer>Når klez kommer igen og igen er det fordi du har et hul i din windows/exploror opsætning. Gå til www.windowsupdate.com og se hvad du mangler. Download evt. F-Prot fra www.avirus.dk (fylder kun 2 disketter og kører i dos). Den kan mange gange mere end andre, men den tager tid. Den er selvfølgelig opdateret.
Avatar billede clr Nybegynder
28. maj 2002 - 14:26 #5
- til halifax -
hvis du bruger "shift+delete" når du sletter filer, så slettes de permanent i stedet for at ryge over i slettet-post mappen.
Avatar billede halifax Nybegynder
28. maj 2002 - 16:03 #6
dr - Hey, et godt tip. Det kendte jeg ikke. Tak for det.
Avatar billede hera Nybegynder
26. juni 2002 - 18:46 #7
Hej jeg ved ikke om du har fået fixet dit problem, men du kan maile til mig. Jeg bruger Kaspersky Anti Virus clrav.com til at fjerne klez
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 15:10 #8
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...
Avatar billede stringer Nybegynder
03. august 2002 - 16:00 #9
Sorry, det har jeg sgu glemt!!
Avatar billede perhaps Nybegynder
03. august 2002 - 17:55 #10
Tak for points!