Avatar billede netunderdreng Nybegynder
27. maj 2002 - 21:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Logge på "childdomain" uden parent domain.....

Jeg sidder med et nyoprettet childdomain. (Det er en std. 2k-server). Domainet hedder xxx.domain.dk , men det sjove er at i mit login står der kun xxx som domain... og ikke noget med xxx.domain.dk. Serveren står som DC alene i domainet, og jeg har ikke nogen Adv. server til at styre et parent domain (domain.dk). Da der stadig er nogle gamle NT4-servere i det gamle domain har jeg også installeret WINS med domain XXX (Default). Men hvorfor står der kun xxx i mit login-domain ?
Avatar billede netunderdreng Nybegynder
27. maj 2002 - 21:17 #1
OBS: ALT .DK SKAL VÆRE .COM
Da det er en fuld opgradering af et domain der dækker både Danmark, Sverige og Norge kunne det også være rat at vide om det er muligt at oprette et childdomain i egen forest, for så sidenhen at joine dette  (disse?) i et parent domain (domain.com) som endnu ikke er oprettet ?
Avatar billede svein Nybegynder
28. maj 2002 - 15:36 #2
Der er ingen problemer i at oprette et domæne der hedder xxx.domain.com eller for den sag skyld xx.xxx.domain.com. Og det kan sagtens være et root domæne!!
Til domænets NetBIOS navn.
Det er domænets yderste navn der bliver domænets NetBIOS navn. Det vil sige at hvis du har et domæne der hedder: yy.xxx.domain.com - så vil domænets NetBIOS navn være "yy".

Microsoft har lavet et værktøj der kan "omdøbe" et domæne. Det kan bl.a. hentes her:  http://www.svein.dk/Downloads/default.asp
men der findes ikke til nu - mig bekendt- noget værktøj til at merge forests!!