Avatar billede zack Nybegynder
27. maj 2002 - 17:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål omkring bundkort

Ifølge fakturaen på mit bundkort, kan mit bundkort kun trække en procceser på mellem 550-1000 Mhz.

1 stk. 310117,Asus, A7VPro,SocketA, VIA KT133, 550-1000 Mhz, IDE66, , ATX, 133MHz - á DKK. 1306,80 - Pris: DKK. 1306,80

Men jeg mener at have fundet det samme bundkort inden på ASUS hjemmeside:

http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v133/overview.htm

The A7V133 is based on VIA® KT133A chipset in ATX form factor for the latest support in AMD® Thunderbird™ / Duron™ 550MHz ~ 1.3GHz+ processors. Such new chipset is ASUS's first Socket A version to incorporate 266/200MHz FSB and 1.5GB PC133 / PC100 / VCM133 SDRAM capability in the x86 platforms. This marvelous mainboard features support for Stepless Frequency Selection, a new technology which allows CPU frequency setting to be set in 1MHz-increments and also Ultra-Fast DMA/100 data transfer, and AGP Pro/4X, etc. The additional upgrades include RAID 0 or 1 support, 4 USB ports, and PromiseR PCI-ATA100 controller for UltraDMA/100.

Der står der, at den kan trække op til 1300 Mhz.

Mit spørgsmål er så, om det er det rigtige bundkort, jeg har fundet inde på hjemmesiden?

Eller kan det være, at da jeg bestilte bundkortet fandtes der ikk rigtigt 1000 Mhz processer, og derfor var 1000 Mhz grænsen?
Avatar billede werd Nybegynder
27. maj 2002 - 17:48 #1
set i forhold til prisen, er det bundkort du har købt simpelthen svagt!

Det understøtter ikke en gang DDR ram + der er kun 4x AGP!! Du kan få en langt bedre bundkort til under den halve pris! Ex. 'ECS K7S5A' koster lige godt 500 kr!!
Avatar billede zack Nybegynder
27. maj 2002 - 17:51 #2
Jeg skal nok lige nævne, at den er 1½ år gammel...
Avatar billede bundgaard Nybegynder
27. maj 2002 - 17:52 #3
werd > det var da et underligt svar..

4x agp er standarden nu..og desuden var det ikke det han spurgte om..lamer..
Avatar billede taskmgr Nybegynder
27. maj 2002 - 17:55 #4
werd >> Hvorfor svarer du på noget han ikke har spurgt om?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
27. maj 2002 - 17:55 #5
zack > ville nu vælge at tro på Asus' hjemmeside ;) du kan være helt rolig :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
27. maj 2002 - 17:56 #6
zack > så jeg tror nu godt at dit bundkort understøtter 1300 mhz

edbpriser.dk er ikke altid den mest pålidelige kilde ;)
Avatar billede zack Nybegynder
27. maj 2002 - 17:58 #7
Nej.. men det er fra fakturaen på mit bundkort. Det som der sår på fakturaen, er det ikke den rigtige, som jeg har fundet inde på ASUS hjemmeside...

Det er vigtigt, da jeg overvejer at skifte processeren ud.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
27. maj 2002 - 18:01 #8
well..de bruger samme chipsæt..så i teorien burde den understøtte en større processor :)

men er ikk 100% sikker
Avatar billede taskmgr Nybegynder
27. maj 2002 - 18:05 #9
Ring til din forhandler og spørg...
Det kan jo være en tastefejl!
Avatar billede werd Nybegynder
27. maj 2002 - 18:11 #10
troede han først havde købt bundkortet nu!! Det lød nemlig sådan!!
Avatar billede bullet! Nybegynder
27. maj 2002 - 19:28 #11
Det må da være sådan, at du bare skal opgradere bios'en så kan den tage alle de de nye CPU'er
Avatar billede unique Nybegynder
27. maj 2002 - 19:32 #12
VIGTIGT !!
Det bundkort, som du har købt er sikkert et via KT133 chipset som er forgængeren til det omtalte chipset ( via KT133A) som du gav link til.
Derfor kan det måske godt passe, at dit bundkort kan klare 1000MHz.
Men som nævnt af en anden, ville jeg spørge forhandleren.
Avatar billede unique Nybegynder
27. maj 2002 - 19:40 #13
Tror dette er en forenklet specifikation af dit bundkort:

Asus A7Pro ATX
CPU: AMD Athlon Thunderbird / Duron 550MHz-1,2GHz+
Socket: Socket A
Chip: VIA KT133
FSB: 200MHz
Slots: 5 PCI / 1 AMR / 1 AGP Pro x4
IDE: 4-Ultra DMA/66
SCSI: None
Ram: 3 x 168-pins SDRAM
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years
Producent varekode: A7PRO

Kan det ikke passe ??
Avatar billede unique Nybegynder
27. maj 2002 - 19:43 #14
I så fald kan den sikkert klare op til 1500 MHz som sin efterfølger, da her står 1,2 GHz + dvs de ikke havde nået længere end til 1200 MHz i prosessor-udviklingen, da dette korts specifikationer blev lavet. Men at kortet havde muligheder for højere hastighed end 1200MHz
Avatar billede unique Nybegynder
27. maj 2002 - 19:48 #15
Desuden til ham larmeren som havde travlt med AGP x4 som i øvrigt er standarden på selv de nyeste kort her på jorden:-) Så har dette bundkort AGP PRO som selv dit grafikkort sikkert ikke understøtter :-)
Avatar billede st3fan Praktikant
29. maj 2002 - 11:44 #16
Jeg har et ASUS A7V bundkort hvor der står den kan tage en processor mellem 550-1000 Mhz, og idag har jeg en AMD Duron 1200 Mhz.

Jeg vil fatte mig i korthed - og forblive dunkel.
Avatar billede zack Nybegynder
29. maj 2002 - 13:26 #17
Hvad skal det sige... har du gjort noget, for at kunne køre med denne processer?