Avatar billede webberboy Nybegynder
27. maj 2002 - 17:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netkort Lyser men net virker ik.

Hej. Jeg kan ikke forstå at hvorfor mit netkort lyser, at der er forbindelse til din og det gør min HUB oss, den som den er tilsluttet. Altså de har kontakt med hinanden. Men jeg kan ikke gå på nettet. Og jeg har også min anden computer tilsluttet til den HUB og den vil godt gå på nettet. Den computer der ikke vil gå på nettet er min server og den køre Windows Xp Professionel. Hvorfor vil den ikke det ?? Jeg har prøvet at formatere den ?? :( hjælp mig på forhånd tak ! MVH . Tommy Larsen
Avatar billede jimse Nybegynder
27. maj 2002 - 17:18 #1
Hvilken udbyder har du?
Hvordan har du sat dit net op?
Avatar billede webberboy Nybegynder
27. maj 2002 - 17:24 #2
Jeg har TDC Bredbånd Altså jeg har da ikke sat noget specielt op hehe bare netkabel i begge computere også fra modem til hub, og ja jeg har trykket automatisk registrering af Indstillinger
Avatar billede fastwrite Nybegynder
27. maj 2002 - 18:34 #3
! med på en lytter.. jeg har nøjagtigt samme problem. Min adsl er i et uplink på switchen.
Avatar billede webberboy Nybegynder
27. maj 2002 - 18:40 #4
Det er min oss !!!!
Avatar billede klodoven Nybegynder
27. maj 2002 - 18:43 #5
jeg tror problemet ligger i at du kun har én ip-adresse. Hvor mange ip-adresse har? Har du det der hedder Tdc KabelTV WebSpeed?
Avatar billede carstengp Nybegynder
27. maj 2002 - 19:02 #6
fastwrite>>>> din adsl skal ikke sidde i uplink! uplink bruges kun, hvis du kobler flere hubs/switche sammen.
Du skal sætte den i en alm. port lige som PC'en, og bruge lige kabler til det hele, så virker det...
Avatar billede webberboy Nybegynder
27. maj 2002 - 21:22 #7
Jeg prøver nu imorgen at købe et netkort mere og smide i min server, også fra serveren til mit modem kommer der et kabel og et kabel fra min servertil min HUb kommer der et kabel. Så deler jeg forbindelsen på min server, og håber så på at det vil virke. Er det ikke sådan man gør ???
Avatar billede fastwrite Nybegynder
27. maj 2002 - 23:33 #8
Den går ikke på nettet hvis ikke jeg bruger uplink til min adsl modem.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. maj 2002 - 02:01 #9
Jeg har forøvrigt fundet ud af det nu. Jeg kører proxy på min stationære, og lader min bærbare køre igennem den. Mit ADSL vil åbenbart kun tillade 1 bruger, fordi jeg har fast ip-adresse.
Avatar billede webberboy Nybegynder
24. juni 2002 - 22:02 #10
...