Avatar billede sy Nybegynder
27. maj 2002 - 14:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Prøver lige igen!!

Jeg skal have lavet den her kode om til mysmartupload i stedet for aspupload er der nogen der kan hjælpe mig!!

<%
response.write "<font face='verdana' size='2'>"
select case request.querystring("action")
case ""
Set Upload = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
                mySmartUpload.Upload
' Upload files

mysmartUpload.OverwriteFiles = False ' Generate unique names
mysmartUpload.SaveVirtual("images\")

for each file in mysmartUpload.Files
done="ja"
session("firmanavn")=upload.form("firmanavn")
session("info")=upload.form("info")
session("link")=upload.form("link")
session("koebvisninger")=upload.form("koebvisninger")

if upload.form("firmanavn")="" or upload.form("info")="" or upload.form("koebvisninger")="" then

response.redirect("adm_banner.asp?action=add&fejl="&server.URLencode("Du skal udfylde felterne Firmanavn, Information og Max. visninger"))

else

if file.size>40000 or file.imageheight>60 or file.imagewidth>468 then
file.delete

else

billednavn=File.ExtractFileName
billedhoejde=File.ImageHeight
billedbredde=File.ImageWidth

'tilføj billede i database
            dim tsaddbanner, rsaddbanner
            set tsaddbanner = server.createobject("ADODB.Connection")
            tsaddbanner.open strBanner

strsql="INSERT into t_banner (firmanavn,info,link,banner,bredde,hoejde,antal_click,antal_visninger,max_visninger) values ('"&upload.form("firmanavn")&"','"&upload.form("info")&"','"&upload.form("link")&"','"&billednavn&"','"&billedbredde&"','"&billedhoejde&"','0','0','"&upload.form("koebvisninger")&"')"
tsaddbanner.execute(strsql)

            tsaddbanner.close
            set tsaddbanner=nothing

'Besked til bruger
response.write "Du er ved at gemme denne fil: <b>" & file.originalpath & "</b><br><br>"
response.write "Billedet blev gemt!<br><br>Bannerannoncen blev oprettet.<br><br><a href='adm_banner.asp'>Vedligehold banner</a>."

end if

' besked, hvis filstørrelsen er over 40 kbyte
if file.size>40000 then
response.write "Filen blev ikke gemt, da størrelsen overstiger 25 kbyte! <a href='java script: history.go(-1)'>Prøv igen</a><br>"
end if

' besked, hvis højden er over 60
if file.imageheight>60 then
response.write "Filen blev ikke gemt, da højden overstiger 60 pixels! <a href='java script: history.go(-1)'>Prøv igen</a><br>"
end if

' besked, hvis bredden er over 468
if file.imagewidth>468 then
response.write "Filen blev ikke gemt, da bredden overstiger 468 pixels! <a href='java script: history.go(-1)'>Prøv igen</a><br>"
end if

session.abandon

next

if done<>"ja" then
session("firmanavn")=upload.form("firmanavn")
session("info")=upload.form("info")
session("link")=upload.form("link")
session("koebvisninger")=upload.form("koebvisninger")
response.redirect("adm_banner.asp?action=add&fejl="&server.URLencode("Du skal vælge en fil som banner"))
end if

case "ret"

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")

' Så indsætter vi det nye billede

Upload.OverwriteFiles = False ' Generate unique names
Upload.SaveVirtual("images\")

for each file in Upload.Files
if file.size>40000 or file.imageheight>60 or file.imagewidth>468 then
file.delete
else

' Først henter vi det gamle billede
dim tssletbillede, rssletbillede
            set tssletbillede = server.createobject("ADODB.Connection")
            tssletbillede.open strBanner
            set rssletbillede=server.createobject("ADODB.recordset")
            rssletbillede.open "select * from T_banner where id=" & request.querystring("id"),tssletbillede,2,3

'Så sletter vi  billedet på disken, hvis der er et
if rssletbillede("banner")<>"" then
filnavn= ""
filnavn= filnavn & Server.MapPath("images") & "\"  & rssletbillede("banner")
set delfile=createobject("scripting.filesystemobject")
delfile.deletefile(filnavn)
end if

billednavn=File.ExtractFileName
billedhoejde=File.ImageHeight
billedbredde=File.ImageWidth
response.write "Du er ved at gemme denne fil: <b>" & file.originalpath & "</b><br><br>"
response.write "Billedet i bannerannoncen blev rettet!<br><br><a href='adm_banner.asp'>Vedligehold banner - forside</a>"

'tilføj billede i database
            dim tsretbanner, rsretbanner
            set tsretbanner = server.createobject("ADODB.Connection")
            tsretbanner.open strBanner

            tsretbanner.execute("UPDATE T_banner SET banner='"&billednavn&"',bredde='"&billedbredde&"',hoejde='"&billedhoejde&"' where id="&request.querystring("id")&"")

            tsretbanner.close
            set tsretbanner=nothing

end if

' besked, hvis filstørrelsen er over 40 kbyte
if file.size>40000 then
response.write "Filen blev ikke gemt, da størrelsen overstiger 25 kbyte! <a href='java script: history.go(-1)'>Prøv igen</a><br>"
end if

' besked, hvis højden er over 600
if file.imageheight>60 then
response.write "Filen blev ikke gemt, da højden overstiger 60 pixels! <a href='java script: history.go(-1)'>Prøv igen</a><br>"
end if

' besked, hvis bredden er over 600
if file.imagewidth>468 then
response.write "Filen blev ikke gemt, da bredden overstiger 468 pixels! <a href='java script: history.go(-1)'>Prøv igen</a><br>"
end if

next

end select

response.write "</font>"
%>
Avatar billede z42cool Nybegynder
27. maj 2002 - 15:00 #1
Jeg er ikke helt sikker på hvad du egentlig gerne vil have. Den kode du har pastet ind anvender ASPSmartUpload komponenten. Vil du gerne anvende et andet komponent der hedder MySmartUpload og hvis ja, har du så et link til noget dokumentation?
Avatar billede sy Nybegynder
30. november 2002 - 16:17 #2
lige meget har fundet ud af det ellers tak!