Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2002 - 14:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Markedsføring

Gode idèer søges til billig markedsføring af mindre IT-virksomhed, der primært fokuserer på webudvikling og salg af HW.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
27. maj 2002 - 14:40 #1
Find et fængene slogan eks.
IT for alle - køb det hos palle
Få lavet et par bagrude streamere det kan gøres billigt
få så mange bannere ud på nettet som muligt, dvs har du en ven eller andet så få din banner på hans side
hav altid visitkort i lommen og tøv ikke med at give dem ud

MC
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. maj 2002 - 19:06 #2
Søgemaskineoptimering og almindelig webpromotion. Gør det ordentligt, så kommen kunderne nmæsten af sig selv
Avatar billede janomel Nybegynder
27. maj 2002 - 19:55 #3
Gode ideer kan du helt sikkert få her, men der er svært at vide i hvilken retning du vil. Alle firmaer der beskæftiger sig med det, vil jo gerne have markedsføring.
Vi skal jo først vide din målgruppe, samt hvad du vil opnå. Penge er meget men de kommer ikke af sig selv
Avatar billede dcgeek Nybegynder
27. maj 2002 - 20:19 #4
Sorry, men det går altså ikke så godt for dem der satser på webudvikling...
Hvis du alligvel vil gøre det, så lav et site, hvor du har nogle gode programmer, som f.eks. er udviklet i Delphi (kan hentes på www.borland.com) og få siden kendt. Når dit site er kendt nok, og der kommer masser af besøgende om dagen, så kan du sælge banner-reklame-plads på dit site og tjene lidt der.
Eller indføre brugerbetaling for at komme ind på dit site, ville også være en god ide, men det kræver også at dit site er rimelig kendt.
Bare mit bud :)
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2002 - 20:19 #5
janomel> Det er jo netop blot gode idèer og ikke en komplet markedsføringsplan jeg efterspørger. Dette har de 2 første svarere jo glimrende forstået.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2002 - 20:27 #6
dcgeek>OK, men jeg ønsker principielt at webudvikle lokalt....
Avatar billede bi Nybegynder
28. maj 2002 - 08:30 #7
Hej.
Har du ikke en hjemmeside så man kan få en idé om hvad dit projekt egenlig handler om, så kan jeg bedre assistere dig.
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2002 - 08:55 #8
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
28. maj 2002 - 09:03 #9
Dejlig rolig side,
Dog ville jeg ændre enkelte ting, men nok om det det var ikke site vudering du efterspurgte

Men her er lidt mere
1. Få lavet nogle flyers "Dem kan du selv printe ud" og hæng dem op i din lokale dagligvare butikker, eks. netto, brugsen og føtex.

2. Lav en direktmail kampagne, altså lav et standart brev og send det ud til alle dem du mener kunne være intereseert i det"Via Alm. snail mail, da det ikke er lovligt at bruge folks mailbox uden de selv har givet deres samtykke på dette

3. Lav en nyhedsbrevs tilmelder på din side, og sørg for at sende ud rimeligt tit

4. lav dine bagrude bannere

.:Lidt om markedesføring:.
Lov altid kun hvad du kan holde
Snak ALDRIG dårligt om konkurenter, "Dette virker uproff. og augant"
Vær ydmyg i de første kunde kontakter,
Match kunden "Grin med ham ikke af ham"
Tilbyd ham at du vil vende tilbage hvis han fanger dig et sted hvor du ikke kan svare, "det virker bedere end at snakke om noget du ikke har styr på

MC - Bare spørg hvis du skal bruge mere
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
28. maj 2002 - 09:05 #10
brug altid en vendnin som "Kontakt os til en 100% uforpligtende snak om dine ønsker og behav"

Reglerne for salg kan stilles sådanne her

Præsentation
Tryghed
Interesse
Købelysten
Afsluttende salg

MC