Avatar billede jones_net Nybegynder
27. maj 2002 - 11:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IIS: lave statistik på en enkelt fil

Hejsa

Jeg sidder med en IIS, som er sat op på en lidt uheldig måde, og jeg vil derfor gerne vide, om en bestem html side bliver vist en gang imellem.

Jeg vil ikke lave audit i securuti event vieweren ej heller tilføje log visits i den alm. log, da begge måder bliver brugt til alt muligt andet...

Altså søger jeg en snedig måde at lave en lille log fil eller lign. over en enkelt fil - hvordan klarer jeg det med IIS?

/J
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. maj 2002 - 14:35 #1
Der er forskellige løsninger, hvis du ikke kan få IIS en til at lave logfilen for dig ( og husk her at IIS loging intet har med event vieweren at gøre, der er tale om en specifik weblog fil) så kan du logge relevante oplysninger til en database som ASP løsning og så lave den ene side du il se de loggede oplysninger som et udtræk fra denne database

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede jones_net Nybegynder
28. maj 2002 - 09:07 #2
Jeg har ikke mulighed for at bruge ASP, da jeg ikke må lægge filer på serveren... Jeg skal have IIS til at fortælle mig om filen bliver browset... Er det slet ikke muligt at få IIS til at lave en log fil på en enkelt fil alene?

/J
Avatar billede dynablast Nybegynder
18. juni 2002 - 11:09 #3
Du kan ikke ligge filer på serveren, men du må godt rode rundt inde i IIS Admin.

Du er da vist lidt forskruet *griner*
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. juni 2002 - 18:03 #4
IIS laver en weblogfil, som kan vise dig dette, det har intet med styresystemets eventlog at gøre, selvom viewere er den samme
Avatar billede jones_net Nybegynder
19. juni 2002 - 07:59 #5
bufferzone>>
Denne weblogfil, er det ikke en log over alle filer på IIS'en, eller har jeg mulighed for at lave en specielt for denne ene fil?

/J
Avatar billede visionize Nybegynder
01. juli 2002 - 08:41 #6
De fleste gode logfilsanalyse programmer giver dig mulighed for at filtrere på en enkelt fil så du kun rapporterer på den. Dvs. du logger alle filer men rapporterer kun på den ene.

Andre analyseværktøjer fungerer ved at du sætte en kode ind på de sider du gerne vil tracke og så er det kun dem du ser rapporter på.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juli 2002 - 19:56 #7
Webloggen logger oplysninger om alle de besøg du har på din webserver, f.eks.

Hvor kommer besøgeren fra (hans ip adresse)
Hvilken browser bruger han
hvilket styresystem er der på hans maskine
Hvilke sider ser han på og hvor længe er han der
hvilke sider forlader han dit site fra
Hvilke søgeord fra søgemaskinerne har ledt besøg til dine sider.
Hvilke sider har fejlet
hvilke sider er mest besøgt
Hvilke sider er besøgt længst
Hvilke sider er besøgt færrest gange og kortest tuis
osv osv osv osv osv
Avatar billede jones_net Nybegynder
29. august 2002 - 12:07 #8
Bufferzone, tak for hjælpen. Problemet er ikke aktuelt længere, men jeg fik det aldrig til at spille...

/J