Avatar billede tazmanian Nybegynder
27. maj 2002 - 00:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan Messenger anvendes af flere brugere?

Selvom ingen er logget på Messenger og en anden bruger end mig (System) forsøger at åbne Messenger, sker der ingenting. Jeg har også prøvet at lukke HELT ned for Messenger, så der ikke er noget ikon på statuslinien, men ligemeget hjælper det.
Kan nogen hjælpe?
Eller er det virkelig kun administratoren som kan benytte Messenger?

taz
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2002 - 01:17 #1
Altså du skal oprette flere brugere på maskinen først. Start - kontrolpanel - brugerkonti.

Så er der ingen problemer i det.
Avatar billede tazmanian Nybegynder
27. maj 2002 - 10:46 #2
Fra starten var administratorkontoen (mig) oprettet. Jeg har så føjet en brugerkonto til, men denne konto kan ikke køre Messenger.
Jeg har netop prøvet at oprette en helt ny brugerkonto, men den kan heller ikke bruge Messenger, uanset om Messenger kører på min konto eller ej.
Avatar billede bad24 Nybegynder
27. maj 2002 - 15:29 #3
Du siger bare log på som anden bruger !!!
Avatar billede tazmanian Nybegynder
27. maj 2002 - 15:46 #4
OK, jeg har måske ikke forklaret mig tydeligt nok.
Messenger kan ikke på nogen måde åbnes af en anden bruger end mig (Administrator).
Der er ikke noget Messenger-ikon i nederste højre hjørne, som man kan højreklikke på og logge på med i nogen anden brugerkonto end min.
Hvis jeg går i Start-menuen og prøver at starte Messenger op derfra i nogen anden brugerkonto end min, sker der ingenting. Der kommer intet ikon og intet vindue frem.
Der er altså ikke nogen mulighed for at logge på i det hele taget, medmindre man er logget på som Administrator.

Nu har jeg lige testet med en nyoprettet brugerkonto, som jeg gav administratorrettigheder. Der kan det godt lade sig gøre at bruge Messenger, selvom jeg er logget på min konto!
Det ser altså ud som om, man SKAL have administratorrettigheder for at kunne bruge Messenger. Lidt irriterende ...
Jeg er ikke interesseret i, at andre end mig selv skal være administrator.
Nogen forslag til en løsning?

taz
Avatar billede tazmanian Nybegynder
17. juli 2002 - 11:40 #5
Det er lykkedes mig at løse problemet selv.
Det var nødvendigt at lave den anden konto om til administrator, opgradere Messenger via den konto også (selvom jeg allerede havde opdateret via min egen konto) og så virkede skidtet. Derefter kunne den anden konto ændres tilbage til alm. bruger.

taz