Avatar billede hwlarsen Nybegynder
27. maj 2002 - 00:22 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor ikke Chili!Soft ASP

Hej

Jeg har en win2k maskine der køre Apache, da jeg skal bruge understøttelse af asp har jeg fundet frem til at den eneste løsning må være Chili!Soft's.
Men hvorfor skriver alle at den ikke dur, jeg syndes nu at den har virket fint mens jeg har testet det.... hvad er der galt??
Jeg har downloaded deres demo der virker i 30 dage men hvad gør man for at få en version der kan blive ved med at virke?? så vidt jeg kan se på deres side kan man kun købe den hvis man bor i USA.
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
27. maj 2002 - 00:27 #1
Avatar billede thomasledet Nybegynder
27. maj 2002 - 00:52 #3
hvis du har en win2k maskine og vil lege med ASP, hvorfor så ikke bruge den eneste server, der fuldt ud understøtter ASP? især når den mere eller mindre er indbygget i win2k?
Avatar billede repsac Nybegynder
27. maj 2002 - 00:57 #4
=>thomasledet: fordi man er OpenSource-freak ;) (er Chili!Soft ASP egentlig det?)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
27. maj 2002 - 01:12 #5
repsac> chilisoft asp er ikke open source så vidt jeg ved... hvorfor skulle man så betale for det, hvis det var... desuden er VB som ASP som regel er baseret på heller ikke open source...

windows er heller ikke open source... var det ikke bedre at fyre op for linux og så bruge php eller perl i stedet for det ASP-halløj... så kan man tale om open source...

http://www.debian.org
http://www.perl.com
http://www.php.net

så skulle man være dækket ind...

insisterer man imidlertid på at bruge ASP, er MS IIS nok den eneste rigtig brugbare løsning... sådan er det nu en gang...
Avatar billede hwlarsen Nybegynder
27. maj 2002 - 01:22 #6
thomasledet - Hvis der er noget indebygget asp i min maskine hvor kan man så finde det??
Og nej jeg vil ikke til at rode med linux..
Avatar billede Noone Nybegynder
27. maj 2002 - 01:23 #7
I IIS ASP er standard på MS Webserver...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
27. maj 2002 - 01:29 #8
som chanoa prøver at sige, dropper du apache og bruger IIS som følger med win2k i stedet... har du "kun" win2k professional kan du kun hoste eet site... og højst have 10 brugere ad gangen... win2k professional er en workstation udgave af windows og er som sådan slet ikke beregnet til serverbrug.. vil du have server på win2k skal du skørt nok op at have fat i win2k server eller win2k advanced server... men så skal man også mene det seriøst, for de koster knaster...

men hvorfor er det så vigtigt at få ASP op at køre? hvad end du vil lave, kan du sikkert sagtens lave det i fx php i stedet... php kører både på IIS og apache... også på windows versionen af apache... der er en guide til installation af skidtet på http://www.webcafe.dk
Avatar billede thomasledet Nybegynder
27. maj 2002 - 01:30 #9
men vil du virkelig bruge ASP kommer det til at koste dig penge under alle omstændigheder... for begrænsningen med kun 10 brugede ad gangen bliver du hurtigt træt af...
Avatar billede enobe Nybegynder
27. maj 2002 - 07:34 #10
Prøv at kigge nærmere på apache::asp (http://www.apache-asp.org). Et stabilt alternativ til M$. Scripting-sproget er perl, men der arbejdes på en VB-løsning.

Helt igennem open source med et voksende community
Avatar billede hwlarsen Nybegynder
27. maj 2002 - 10:29 #11
Jag har en win2k professionel men hvor kan jeg finde denne 10 brugers asp server?? Dette kunne godt være nok da det ikke er et site der skal besøges af ret mange.
Har tænkt lidt på PHP men da sitet er skrevet i ASP vil jeg ikke til at lave det om.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
27. maj 2002 - 12:24 #12
IIS ligger på din win2k cd... bare smæk den i, så kører det... et site der er skrevet i ASP... ja, hvis man har den slags perverse fetisher... det skulle da aldrig vare at skrive det om i php...
Avatar billede hwlarsen Nybegynder
28. maj 2002 - 00:33 #13
viperfx du får 30 får en løsning med Chilisoft og thomasledet du får 30 for svaret med IIS det køre fint.
Avatar billede netsjov Nybegynder
29. maj 2002 - 19:44 #14
IIS understøtter ikke 10 brugere, men 10 connections. En side med en bruger kan fint lave mange connections (optil 5). IIS er faktis kun propotioneret til 1 bruger, og er derfor fulstændig håbløs som webserver mod internettet.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
31. maj 2002 - 21:39 #15
netsjov>korrekt... det var også det, jeg mente... men det er prisen for at ville bruge microsofts ASP-gejl... enten må man leve med deres "gratis-version" af IIS med denne fejl og mangler, eller også må man have muldvarpen op af lommen og betale det, de vil have for en serverversion af windows... men jeg er stadig af den opfattelse, at der er masser af alternativer til ASP, der måske endda fungerer bedre.. og som ydermere kører på opensource programmer som apache... og hvorfor stoppe der? freeBSD eller linux bør være det første, man tænker, når man vil køre server og ikke har en masse penge at poste i det...