Avatar billede salanti Nybegynder
26. juli 2000 - 09:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kun skrivebeskyttet adgang til netværks accesfil!

Jeg har på vores lokale netværk shared en acces fil. Alle computere har adgang til filen, men EN computer kan kun åbne den i \"read only mode\". Mht netværk er alle comp. sat ens op. En forskel er dog at den pågældende computer (den der kun kan læse filen og ikke redigere i den) bruger win95, mens de andre er win98. Er der nogen forklaring?
Avatar billede engberg Juniormester
26. juli 2000 - 09:21 #1
Strøtanker...
Er det den eneste computer der åbner den (måske prob. med flere computere der åbner den samme db på samme tid).

Hvilken version er det af acces (jeg ved ikke om det kan skabe probs, men måske)?
Avatar billede salanti Nybegynder
26. juli 2000 - 09:26 #2
Det er samme version af access. Og der er ikke flere computere der prøver at åbne filen.
Avatar billede mckelly Nybegynder
26. juli 2000 - 10:46 #3
Har du password på den maskine, som sharer Access-filen og hvis ja, er du sikker på, at du har tilsluttet Win95 maskinen med det rigtige password.
Kan Win95 maskinen redigere i Access-filen hvis den er den eneste, som er tilsluttet?.
Avatar billede salanti Nybegynder
26. juli 2000 - 11:42 #4
Ja. Det var søreme adgangskoderne den var gal med! Den person der havde delt filene ud, havde glemt det sidste bogstav ved \"skrivebeskyttet adgang\", dette i kombination med samme fejl ved 1. gang log ind på den pågældende maksine gav problemet!! Pointene skal vel gives så....
Avatar billede mckelly Nybegynder
26. juli 2000 - 12:13 #5
Hmmm, jeg kender det godt, jeg har selv lavet den samme fejl.... øhhh facilitet før.