Avatar billede nettrain Nybegynder
26. maj 2002 - 18:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computer starter af sig selv.

Jeg har et yderst mystisk problem.

Jeg har netop lagt win XP proff. DK versin ind på min computer. Når jeg lukker ned, slukker min computer for det første ikke af sig selv som den gjorde med win 98. for det andet, det som virkelig er problemet er at den starter af sig selv efter ca. 30 min.

Kan det være en indstilling i windows, eller måske i bios'en?

Jeg kan ikke komme ind i bios på maskinen, det er en compaq. Jeg har prøvet med både "Del" "F1" og "Esc" ved opstarten.

HVad kan det skyldes?

/NetTrain/
Avatar billede dp-boy Nybegynder
26. maj 2002 - 18:42 #1
Har du prøvet at trykke F10 ??? Sidder selv ved en compaq og her skal jeg trykke F10 for at komme ind i BIOS.
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 19:05 #2
F10 R compaq Ja her inde går du ind i APM og slår ATC fra
Avatar billede resten Nybegynder
26. maj 2002 - 19:06 #3
Hvad skriver den ?
og skal du selv slukke den på pover knappen?
Avatar billede nettrain Nybegynder
26. maj 2002 - 19:46 #4
Ja hvis jeg skal lukke ned skal jeg selv slukke den. Men det mest underlige er at den starter af sig selv igen, noget tid efter jeg har slukket den på power knappen!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 20:21 #5
det kan være at du har WOM eller WOL sat til, det vil sige at den kan vækkes med et ring på telefonen (WOM) eller at dit netkort reagerer på et eller andet (WOL)

WOM= Wake on Modem
WOL= Wake on Lan
Avatar billede nettrain Nybegynder
27. maj 2002 - 13:54 #6
Hvor ændre jeg WOL og WOM indstillinger, det er ikke i min bios nogen steder?
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. maj 2002 - 14:07 #7
hvis du ikke kan finde dem i bios under Power Management
Avatar billede mboesen Novice
27. maj 2002 - 14:54 #8
Jeg har selv haft et problem, hvor min computer genstarter efter at den er lukket ned. Jeg fandt ud af at man skulle gå ind i MY COMPUTER eller bare på DESKTOP (kan ikke hunske det nøjagtigt, men lad mig vide hvis det ikke virker, så skal jeg kigge igen derhjemme) og højreklikke - vælge PROPERTIES og slå automatisk genstart ved fejl fra. Det gjorde jeg og nu genstarter den ikke mere.
Avatar billede hardon Nybegynder
28. maj 2002 - 06:54 #9
fejlen ligger i din outlook da den forsøger at hente post
Avatar billede hardon Nybegynder
03. oktober 2002 - 01:11 #10
hvornår lukker du
Avatar billede nettrain Nybegynder
16. januar 2003 - 13:10 #11
Har ik fået svar på mit spørgsmål!