Avatar billede greasy Nybegynder
26. maj 2002 - 17:10 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

test af flash spil

hej

vi har lige lagt sidste hånd på et flashspil(forhåbentlig) men, da vi begge sidder nye pc'ere og hurtig forbindelse, vil vi gerne have Jer til at teste det.

Er der desuden nogen af jer, der ved om der findes nogle sites hvor man kan tilføje et link til sit spil?? vi ville jo gerne have at nogen brugte spillet?

http://www.koreajapan2002.dk/sumosoccer.php

evt. kritik kan i poste her, ellers kan i kontakte mig på messenger email: pysaarhus@hotmail.com

På forhånd tak

Mvh Greasy
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
26. maj 2002 - 17:17 #1
MEGA sejt spil... det kører fint hos mig no problemmo...

Og i kan da prøve at føje jeres SIDE til nogle søgemaskiner og så skrive spil og sådan nogle ting i beskrivelsen...
Avatar billede al_dair Nybegynder
26. maj 2002 - 17:17 #2
Syret... Men er spørgsmålene nemme.. eller er det bare mig der tryller!

Flot grafik..
Avatar billede greasy Nybegynder
26. maj 2002 - 17:19 #3
tak tak... det er jo rart at få positiv kritik... håber at det er fordi ikke kun de positive holdninger postes.... :)
Avatar billede greasy Nybegynder
26. maj 2002 - 17:25 #4
al dair --> det er nok dig der tryller, for nogen af dem kan jeg ikke engang selv svare på, selvom jeg selv har lavet dem.... :O
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2002 - 17:25 #5
På en IBM Aptiva, win98, 266 MHZ Pentium med 160 mb ram og en 512/512 ADSL kører det super dårligt :o)

Grafikken kan overhovedet ikke renderer til en framehastighed på mere end 1-2 sekunder pr. frame :o(
Avatar billede al_dair Nybegynder
26. maj 2002 - 17:26 #6
Bosen mumler ad h...

Spillede 3 gange, forstod "dæjligt måål", med nød og næppe..
Avatar billede greasy Nybegynder
26. maj 2002 - 17:30 #7
ok, lidt dårlig kritik, det var jo egentlig også det jeg håbede lidt på :O) man kan jo altid forbedre tingene.
Avatar billede al_dair Nybegynder
26. maj 2002 - 17:31 #8
Spørsmålene er nu ikke så nemme, så man har spillet et stykke tid..

Ellers er det en god forsmag på VM2002..
Avatar billede greasy Nybegynder
26. maj 2002 - 17:32 #9
nu kan jeg se at der ikke er nogen af jer der er på highscorelisten... ved ikke om det er fordi i har fået o point, men der skulle gerne være mulighed for at indtaste navn og mail når spillet er slut. får ikke ikke mulighed for det hvis i har fået mere end 0 point??
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2002 - 17:35 #10
Tjaa... jeg har denne 266 til det samme... Jeg plejer sjældent at lave spil efter ,at brugere med en 266mhz skal kunne køre det, men i dette tilfælde er det helt ekstremt sløvt... slev med quality sat til low... hmm...
Avatar billede greasy Nybegynder
26. maj 2002 - 17:40 #11
ok, jamen det må vi jo prøve at optimere... hvis det er muligt :D Og enig, det burde kunne køres af brugere med 266mhz, men det tænker man måske ikke lige på når man sidder på en ny pc....
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2002 - 17:51 #12
Det er svært at få grafikken til at køre.... Downloader jeg flashen og går skærmen helt lille, så kører det hurtigt, så det er ikke et spørgsmål og hverken kode eller framerate, men simpelthen blot tung grafik-rendering... Forsøg at tvinge grafik (movieclips)til altid at ligge på hele pixels - det hjælper i hvert fald en anelse...
Avatar billede greasy Nybegynder
26. maj 2002 - 17:58 #13
ok, det vidste jeg ikke. tak for tippet.
Avatar billede greasy Nybegynder
26. maj 2002 - 17:59 #14
men du har nok ret i at det bare er generelt for tung grafik.... og det koster i den sidste ende :)
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2002 - 18:01 #15
Flash har i playeren enheden på ned til en 1/20px... Alt bliver presset til disse og der findes intet midtimellem... Dog kan du ikke se et sådan memlemrum... Kan du holde dig til hele px, så giver det meget i performance af grafikken, men ellers kan der ikke optimeres meget på grafik... Du kan sætte quality ned (hivlket jeg gjorde uden den store forskel) eller sætte dine export settings lidt ned på dine jpg'er - hvis det er billeder... DU kan også lave al grafik til vektorgrafik og optimere denne... Men er det komplekse billeder, så er der ingen gevinst...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. maj 2002 - 22:16 #16
Modify>Trace Bitmap... og Modify>Optimize, så fylder dine tegninger betydelig mindre. Men du skal lige lege lidt med Optimize, for det kan godt være lidt svært at finde den perfekte indstilling.

Hvis det er håndtegnet tegneserie figurer og baggrunde, så kan du stadigvæk spare meget plads.

/per
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 22:24 #17
Godt spil... Har I set 1. - pladsen ;-)

DGP
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. maj 2002 - 07:20 #18
Nej, for 90% i denne verden anvender stadigvæk en Flash 5 player.

/per
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2002 - 17:17 #19
Jeg smider lige et svar... husk at lukke spørgmsålet, når du har fået tilstrækkelig feddback...
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2002 - 17:18 #20
*host*
Avatar billede initializing Nybegynder
27. maj 2002 - 17:21 #21
Virker fint her men jeg kan ikke finde ud af det der halløj :) Føæger ikke så meget med i fodbold mere :)

TDC ADSL 256/128
____________
Windows 98SE
Internet Explorer
____________
1000 MHz
512 MB RAM

-Martin
Avatar billede nakalay Nybegynder
28. maj 2002 - 15:42 #22
yeah jeg er sku med :)
Avatar billede barklund Nybegynder
29. august 2002 - 14:31 #23
Tarker også her :o)