Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 17:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lukker mit Bundkort selv PC'en hvis Cpu 'en bliver for varm

Bundkort: ECS K7S5A m. Lan
Cpu: Amd athlon XP 1800+
Avatar billede mjl Nybegynder
26. maj 2002 - 17:09 #1
Nogen MB gør - mon ikke du kan se det i din BIOS???
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 17:10 #2
hvad ???
Avatar billede mjl Nybegynder
26. maj 2002 - 17:11 #3
Nogen boards har monitor på CPU temp. - og nogen genstarter derfor PC'en ved for høj varme. AMD er jo kendt for at blive en kende for varme, men de arbejder jo også i højt gear! ;O)
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 17:11 #4
Hvor i min bios den kommentar var simelthen for tynd jeg kan KUN bruge GODE svar
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 17:12 #5
Tja min har monitor, men genstarter den automatisk !!! ????
Avatar billede mjl Nybegynder
26. maj 2002 - 17:12 #6
Hvis du kikker efter i BIOS - er der måske en indstillingsmulighed.
Under opstart holder du nok delete-tasten nede...!!! Så kommer du ind i BIOS...
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 17:13 #7
HAHA jeg ved alt om min bios MEN der står f... ikke noget om auto matisk Slukking af min computter
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 17:15 #8
JEG SPØRGER igen lukker MIT Mother Board selv hvis cpu ' en bliver for varm (engang lukkede den ligepludesig og min server var nede i 4 dage og hele min familie stod uden internet !) Det er en smart funktion som engang "sparede" mig en ny cpu.
MEN lukker ECS K7S5A m. Lan også selv ????
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 17:20 #9
HALLO
Avatar billede mjl Nybegynder
26. maj 2002 - 17:21 #10
ROLIG MAND!!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
26. maj 2002 - 17:23 #11
Jeg går lige en lang tur - held og lykke do...!!!
Avatar billede -simon- Nybegynder
26. maj 2002 - 17:34 #12
Mit motherboard er et Gigagyte, men...

Under "Hardware monitor setup" > "ACPI shut down temp." kan jeg sætte min max cpu temp. så den automatisk lukker hvis den bliver for varm.

håber det kan hjælpe
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 17:38 #13
Der er ingen Hardware monitor SETUP kun Hardware Monitor
Avatar billede -simon- Nybegynder
26. maj 2002 - 18:57 #14
ja, okey Hardware monitor SETUP og Hardware Monitor ligger rimeligt tæt op ad hinanden så mon ikke det er det samme ?
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 19:00 #15
Maybe