Avatar billede opus Nybegynder
26. maj 2002 - 16:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udskriv tabel

Jeg har behov for at kunne udskrive en tabel uden brug af javascript. Hvis en programstump skal ligge på serveren, ved jeg, at der kun er mulighed for php og cgi, hvad jeg ikke kender et kvidder til.

Se evt. http://www.harlekinwebdesign.dk/demo01 - jeg vil kun udskrive 'tekstdelen'.

Siden er lavet komplet uden brug af frames og javascript, og det er med vilje, for gæsterne må forventes at have old-gammel Internetadgang.
Avatar billede sukos Juniormester
26. maj 2002 - 23:02 #1
Marker tekstdelen med musen, højreklik og vælg udskriv?

Og ellers må du jo skrive på siden hvad man skal gøre!
Og ellers bruge javascript m.m.
Avatar billede sukos Juniormester
26. maj 2002 - 23:03 #2
Forstår ikke hvad du vil?
Avatar billede sukos Juniormester
26. maj 2002 - 23:03 #3
Svaret var ikke med vilje!
Avatar billede opus Nybegynder
27. maj 2002 - 08:13 #4
Ok - det er meningen, at brugeren ikke skal tænke på højreklik eller noget andet; det skal være let bare at klikke på en 'udskriv'-knap. For ikke at være afhængig af brugerens holdning til sikkerheden omkring javascript (f.eks. er den funktion slået fra hos mange), forestiller jeg mig, at der kan køres en lille stump kode fra serverside. Håber jeg har gjort mig lidt mere forståelig nu ;-)
Avatar billede sukos Juniormester
27. maj 2002 - 08:16 #5
Det er jeg ret sikker på du ikke kan, da det netop er klienten som skal skrive ud, og serverside kører jo på serveren.
Avatar billede opus Nybegynder
28. maj 2002 - 13:13 #6
OK, jeg ser, hvad du mener. Øv. Er der andre muligheder end det f..... JavaScript på klientsiden, så brugeren ikke kan miste funktionaliteten, hvis denne har slået scriptet fra? Bare rolig, du skal nok få pointene som tak for hjælpen ;-)
Avatar billede sukos Juniormester
28. maj 2002 - 15:53 #7
Medmindre brugeren skal ta' ud i byen og hente udprintningen (der hvor serveren står!) er der desværre ikke andre muligheder.
Og points er nu ikke vigtige!
Avatar billede opus Nybegynder
28. maj 2002 - 20:14 #8
Fnis, jo du har fortjent dine points, for jeg kom til at grine!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. maj 2002 - 22:05 #9
Hmrpf... Det var sgu da mit svar. ;-) Sukos sad nemlig tidligere hos mig og spurgte mig til råds tidligere og jeg svarede præcis som han skrev til dig. Det er altså mig der en den sjove mand. Onkel er jo en tørvetriller *GG*

Anyway kan du med javascript bruge:

<a href="#" onclick="window.print();return false;">print du</a>

/Nikolaj
Avatar billede sukos Juniormester
29. maj 2002 - 00:59 #10
Nåhhh, jeg gjorde mig det bare HELT sikkert at det kun var javascript som kunne printe ud hos klienten!
At hente printet der hvor serveren står, DET var nikolajdu's fixe ide! :o)
Selvom jeg ville nu hellere ha' det sendt med posten!