Avatar billede nakalay Nybegynder
26. maj 2002 - 15:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

slider :)

Jeg har lavet en slider (tror det er det man kalder det)...og jeg vil så gerne har slideren til at kunne følgende:

når man kører slideren mod venstre (som er den vej den kan køre) så skal et andet mc få mindre og mindre i alpha...f. eks. hvis slideren startede med kordinatet x: 100 så skulle alpha på det andet mc være 100 og hvis x var 0 var alpha 0... forstår i hva jeg mener?
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2002 - 16:19 #1
Hej igen:

Slider.onPress = function() {
    this.dragged = 1;
}
Slider.onRelease = function() {
    this.dragged = 0;
}
Slider.onMouseMove = function() {
    if (this.dragged) {
        this._x = (_root._xmouse < 100) ? (_root._xmouse > 0) ? _root._xmouse : 0 : 100;
        _root.otherMC._alpha = 200-this._x;
}

/Barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2002 - 16:24 #2
Husk forresten lige at lukke i http://www.eksperten.dk/spm/203489 - ved enten at give mig nogle point eller at tage nogle selv.. JEg kan se, at du er ved at løbe tør jo :o)
Avatar billede nakalay Nybegynder
26. maj 2002 - 16:26 #3
der sker ingenting når den kører! :) Kan du være lidt mere specifik om hvordan man gør det?
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2002 - 16:28 #4
Tjoo... Når musen klikkes ned på clippet (der hedder "Slider"), så kan det trækkes efter musen i x-aksens retning hvis position er mellem 0 og 100 globalt set...
Avatar billede nakalay Nybegynder
26. maj 2002 - 16:30 #5
jaja men hvordan får jeg det andet mc til at miste alpha når man kører med slideren?
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2002 - 16:33 #6
Det gør linien (som skal rettes til nedenstående):

_root.otherMC._alpha = 100-this._x;

Som sætter alpha'en på movieclippet "otherMC" til at være det modsatte af dette clips x...
Avatar billede nakalay Nybegynder
26. maj 2002 - 16:39 #7
jaaa det virker nu!
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2002 - 16:39 #8
Jamen så vil jeg lægge et svar, inden du knurrer af mig :o)

Hvad er du ved at lave egentlig?
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2002 - 16:40 #9
Svar :o)
Avatar billede nakalay Nybegynder
26. maj 2002 - 16:40 #10
(bare rolig jeg har tit været nede på et meget mindre antal point ;) så jeg har skam fint med point lige nu!) hihi...
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2002 - 16:41 #11
Jeg takker... held og lykke med dit projekt...