Avatar billede pzycho Nybegynder
26. maj 2002 - 13:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

MSN messenger gennem cisco 806 router

Hej alle! Jeg sidder her og prøver at få MSN messenger til at virker med samtale gennem min router. Er der nogle af jer der ved om man skal forwarde nogle porte, eller hvad der skal til for at få det til at virke!!!

På forhånd tak!

Pzycho
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
26. maj 2002 - 13:39 #1
Har hørt at der er en fejl i den nye Messenger, så samtale slet ikke virker...
Avatar billede pzycho Nybegynder
26. maj 2002 - 13:48 #2
jeg har lige snakket med en da den gik uden om routeren, så jeg det virker tilsyneladende!
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
26. maj 2002 - 14:33 #3
beklager.. :)
Det havde jeg bare hørt...
http://www.eksperten.dk/spm/195885
Avatar billede frock Nybegynder
26. maj 2002 - 17:01 #4
Der sjak i hvert fald være hul igennem på tcp port 1863 - det er standard porten for instant messaging programmer.
Avatar billede frock Nybegynder
26. maj 2002 - 17:02 #5
sjak->skal
Avatar billede Noone Nybegynder
26. maj 2002 - 20:53 #6
MSN Messenger kan ikke lide NAT, så uden routerens NAT funktion virker det fint, men med virker det ikke.
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
29. maj 2002 - 12:50 #7
pzycho>> hvordan gik han uden om routeren???
Avatar billede Noone Nybegynder
29. maj 2002 - 13:07 #8
Cisco 806'eren er vidst en ethernet - ethernet router dvs. han satte bare stikket fra ADSL modemmet ind i computeren, der er vidst noget info om det på TDC's website...
Avatar billede Noone Nybegynder
29. maj 2002 - 13:07 #9
Går ud fra at det er en TDC ADSL...
Avatar billede pzycho Nybegynder
29. maj 2002 - 18:01 #10
chanoa> Du har fuldstændig ret en tdc adsl forbindelse. Og jeg gik ganske rigtig uden om routeren ved at flytte kablet!

Jeg tror desværre at du har ret i at Messenger ikke kan lide NAT, så du for point.

Så lig lige et svar! :-)
Avatar billede Noone Nybegynder
29. maj 2002 - 20:53 #11
Hehe... Lavede en packet sniffing på en filetransfer session engang... MSN Messenger sender den interne IP istedet for den korrekte eksterne IP, MS tror ikke det er noget de kan løse eller også har de ikke lyst til at løse det.
Avatar billede Noone Nybegynder
29. maj 2002 - 20:54 #12
Det problem blev ikke løst, så tag pointene selv.
Avatar billede hejberg Juniormester
31. maj 2002 - 01:39 #13
hej pzycho

Jeg ved ikke hvad du gør galdt fordi jeg har ikke de problemer som du har jeg kan godt skrive samme med de personer jeg , du skulle prøve at opdater MSN så du kan få den nye version 4.6 (4.6.0076) jeg køre også TDC ADSL med fast ip , men min problemmer ligger nå jeg sende filer eller foto
de andre få der skal du sætte NAT port op fra 6891-6900 TCP port ... men jeg kan ikke sende de filer eller foto men jeg kan godt skrive samme...
Avatar billede Noone Nybegynder
31. maj 2002 - 02:38 #14
Samtale = Voice chat

Ret mig hvis jeg tager fejl.
Avatar billede hejberg Juniormester
01. juni 2002 - 16:39 #15
prøv at geninstaller dit windows - se om det kan hjælpe..
Avatar billede hejberg Juniormester
01. juni 2002 - 16:43 #16
jeg ved ikke hvordan man voice chat...

prøv link:
http://www.oucs.ox.ac.uk/network/servers/index.xml?style=printable#ftp
Avatar billede pzycho Nybegynder
02. juni 2002 - 13:03 #17
hejberg> Jeg har prøvet at sætte NAT op på de porte du foreslog, men det hjalp ikke! Har prøvet med win XP igen, så jeg tror ikke at det er der problemet ligger! Jeg dropper bare det med voicechat...
LUKKER