Avatar billede michael1265 Nybegynder
26. maj 2002 - 12:54 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Print igennem Word

Er der nogen som ved hvordan, hvis det altså er muligt, at man kan få lov at printe helt ud til kanten af sit A4 dokument. Hvis man nu gerne ville have at det bliver i en farve ude i kanten. Uanset hvad jeg har prøvet, så vil den kun printe til et hvis stykke før kanten.

Er der nogen der kan hjælpe ??
Avatar billede tuctoh Nybegynder
26. maj 2002 - 12:55 #1
nej... det er printeren som ikke kan printe helt ud; word vil gerne, men printeren kan ikke.
Kun nogle specielle printere kan printe HELT ud til kanten.
Avatar billede michael1265 Nybegynder
26. maj 2002 - 13:19 #2
Er det ikke muligt at indstille sin printer så den kan ?
Avatar billede michael1265 Nybegynder
26. maj 2002 - 13:21 #3
I vis udskrift inde i Word, viser den det også et stykke fra kanten. Hvorfor gør den det, hvis den godt kan finde ud aft at printe det ?
Avatar billede jkrons Professor
26. maj 2002 - 13:35 #4
1: Nej, du kan ikke ændre din printers muligheder. Det er hardwaren, som ikke kan printe helt ude ved papirets kant. Typisk er det mellem 2mm og 1cm, som ikke kan udnyttes. Min erfaring er, at de printerte som kan printe helt ud til kanten, typisk er professionelle printere, der ligger i en prisklasse, som almindeligt dødelige sjældent investerer i.

2: Fordi Vis Udskrift netop viser udskriften, som den vil se ud på papir-. Og når printeren ikke printer helt ud til kanten, viser Vis Udskrift det heller ikke. Vis Udskrift får sine informationer fra printerdriveren, så den ved godt hvad printeren kan og ikke kan.
Avatar billede michael1265 Nybegynder
26. maj 2002 - 14:02 #5
Tak for jeres svar tuctoh og jkrons. Jeg deler pointene mellem jer da jeres svar var lige brugbare..... :o)

Tak
Avatar billede jkrons Professor
26. maj 2002 - 16:43 #6
Tak for point
Avatar billede tuctoh Nybegynder
26. maj 2002 - 16:57 #7
ja, tak da ;)