Avatar billede maiken Nybegynder
25. juli 2000 - 20:24 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

upload billeder til e-mail

Jeg skal have lavet et site hvor der kan gennemses og derefter sendes billeder til min epost adresse. Hvordan kan det lade sig gøre?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
25. juli 2000 - 20:55 #1
emm, hvor findes billederne ? er de på din server, eller skal det være billeder fra brugerens pc ?
Avatar billede maiken Nybegynder
25. juli 2000 - 20:59 #2
fra brugerens pc. Sådan at de kan uploades til min pc via e-mail
25. juli 2000 - 21:06 #3
Så skal du nok have noget lignende Jmail installeret på webserveren, eller få lavet et lille program dine brugere kan downloade, som kan sende mail til din adresse, med deres udvalgte  billeder.
Sådan én har vi i vores firma, og det kører fint, dog er det ikke billeder, men databaseudtræk ;)
Avatar billede maiken Nybegynder
25. juli 2000 - 21:12 #4
Jeg ved det kan lade sig gøre at bruge html uden progammer.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
25. juli 2000 - 21:42 #5
Du skal helt klart have fat i JMail. Har du adgang til serveren ???

Hvis du har adgang til serveren eller du kan få andre til at installere en komponent på serveren for dig skal du blot hente JMail her:
http://dimac.se/isapiscript.dll?action=read&id=32235

JMail er nem at bruge og kan udføre lige præcis det du efterspørger !!!
25. juli 2000 - 22:41 #6
Jeg har en mistanke om at du tror deet kan lade sig gøre med ren HTML, men jeg tror nu der ligger noget mere bag det du har set...
Hvis du skal bruge noget der ligner ren html, så skal det være noget med mailto.exe filen, men jeg mener ikke den kan vedhæfte filer ??
Avatar billede maiken Nybegynder
25. juli 2000 - 23:00 #7
jeg fatter ikke helt hvordan det der jmail fungerer. Nu har jeg installeret dt på pc men jeg kan ikke finde programfilerne til at starte det med. Er det mig som gør et eller andet forkert?
Jeg har win 98 så winsock skule ikke være prob.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
25. juli 2000 - 23:04 #8
maiken >>>

Har du arbejdet med komponenter før ?
Avatar billede maiken Nybegynder
25. juli 2000 - 23:06 #9
Ja det vil jeg mene, hva mener du?
25. juli 2000 - 23:53 #10
Hmm, det tror jeg nu ikke du har ?
Avatar billede maiken Nybegynder
26. juli 2000 - 00:08 #11
Hva mener du \"at arbejde med komponenter\"? Kom nu med at svar på det. Jeg har ingen uddannelse men mener selv at jeg har styr på det!
Avatar billede stoffer Nybegynder
26. juli 2000 - 09:17 #12
Et komponent er noget der skal installeres på serveren. Du kan teste det med Personal Web Server, som følger med på din Win98, Win2K cd...

Et komponent virker ved at du kalder det fra dine sider, hvor du skal benytte et scripting sprog - fx. ASP til at kalde det. derfor, for at bruge et komponent skal du  have et rimeligt kendskab til ASP. Derfor kan du ikke finde programfilerne til at starte Jmail op med. Du skal nemlig registrere komponentet i Reg databasen. Dette gøres med REGSVR32.exe, som du kan søge på. Men husk at installere en webserver først.

og for lige at slå det fast:
Mailto kan ikke sende filer.
Avatar billede stoffer Nybegynder
26. juli 2000 - 09:22 #13
Jeg tror det optimale måske ville være at installere et Perl script på din server i CGI-BIN, der kan man downloade noget, som måske kan være lidt nemmere at bruge - så slipper du for at programmere andet end HTML.

Se om der er noget her der kan sende filer:

http://www.worldwidemart.com/scripts/
http://www.perlarchive.com/guide/Form_Processing/
26. juli 2000 - 09:23 #14
OK Stoffer.
JEg har aldrig rigtig brugt den til noget.
Hos vores firma har vi blot lavet en lille .exe- fil, som sørger for afsendelse af vedh. filer.
Ellers bruger vi et upload komponent.
Der er mange løsninger, men alle kræver stort set at man installerer en eller anden komponent.
Avatar billede stoffer Nybegynder
26. juli 2000 - 09:25 #15
Avatar billede krogstrup Nybegynder
26. juli 2000 - 09:32 #16
Avatar billede krogstrup Nybegynder
26. juli 2000 - 09:33 #17
Ok - vi kan vist konkludere at den nye eksperten.dk ikke er særlig glad for at bearbejde links...

Ovenstående skulle have været 4 almindelige links!
Avatar billede hatecaps Nybegynder
28. juli 2000 - 21:26 #18
maiken, den nemmeste måde at gøre dette på er at bruge en form på din html side, og et perl CGI skript på serveren. Det kræver blot en tilføjelse af en attribut i din form, og selvfølgelig skriptet. Har du mulighed for at installere og bruge egne CGI skripts på din server ?, og er der installeret et modul der hedder CGI for perl på din server ?. Hvis svaret til begge sprøgsmål er ja, så kan jeg hurtigt lave et lille skript til dig der gør lige netop det du gerne vil ha\'.

Avatar billede maiken Nybegynder
28. juli 2000 - 22:52 #19
Jeg kan bruge perlscript for nt og cgi for nt også.
Jeg ligger på NT baserede maskiner, med IIS4 webservere

Mvh johnny

Avatar billede hatecaps Nybegynder
29. juli 2000 - 19:36 #20
ok, så skal jeg blot ha\' stien til perl på serveren og stien(og navnet) på det program der bruges til at sende e-mails med (på en unix server hedder det \"sendmail\"). så kan jeg gå i gang med skriptet.
Avatar billede codemasterz Nybegynder
25. marts 2003 - 21:18 #21
ok