Avatar billede roadkill Nybegynder
25. juli 2000 - 14:43 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

Vurdering af design og idé

For nogle måneder siden havde jeg en idé oppe at vende her på Eksperten. Nu er idéen blevet til virkelighed på http://www.weblogin.dk - jeg vil gerne have feedback om såvel idéen som selve siden.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
25. juli 2000 - 14:46 #1
Fin idé, jeg håber du får stor tilslutning !
Avatar billede steven Nybegynder
25. juli 2000 - 14:56 #2
Hi roadkill

Idéen er god, men jeg synes der er for meget tekst på den første side - man bliver næsten skræmt væk!

Prøv istedet en side med et logo, max 5 linier tekst, og derefter et link til den resterende tekst. Når først der er klikket på linket har du brugeren på krogen... mad for meget tekst skræmmer du brugerne væk inden de finder ud af hvad det er du prøver at tilbyde dem.

Håber det kan bruges

/Steven
Avatar billede roadkill Nybegynder
25. juli 2000 - 15:07 #3
>> steven - du har ret. Det vil jeg gøre ASAP... Kan du ikke skrive et svar, så du kan få del i pointene?
Avatar billede steven Nybegynder
25. juli 2000 - 17:01 #4
Idéen er god, men jeg synes der er for meget tekst på den første side - man bliver næsten skræmt væk!

Prøv istedet en side med et logo, max 5 linier tekst, og derefter et link til den resterende tekst. Når først der er klikket på linket har du brugeren på krogen... mad for meget tekst skræmmer du brugerne væk inden de finder ud af hvad det er du prøver at tilbyde dem.

NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT

du kan også lave en indgangsside, hvor du med små billeder giver brugeren mulighed for at vælge hvad han ønsker at læse om.

NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT NYT
Avatar billede keysersoze Guru
25. juli 2000 - 17:07 #5
idéen er ganske udemærket... og siden er ganske udemærket og enkelt bygget op - måske mangler der lidt grafik/farver på siden - der mangler et eller andet der skal fange evt brugere...
Avatar billede dannyqul Nybegynder
25. juli 2000 - 22:47 #6
Det er et ret kedeligt design.
men idem er skide god. det kunne være at du skulle få en til at hjælpe dig lidt med designet på siden fordi det er som sagt ret kedeligt.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2000 - 02:12 #7
Tja jeg blev lidt skuffet, nok lige som mange andre. Nu for vi at se om det store besøgstal bliver ved med at holde. Selve designet virker meget almindeligt næsten for trist. Så er den en masse tekst man skal tygge sig igennem for at få meningen med siten. Usmart.

Navnet netlogind troede jeg egenligt skulle dække under et alternativ til nettets søgemaskiner idag, men ak. disse oplysninger som du vil registrere og som så kræver at andre sites tilmelder sig systemet, vil inden længe (er der mulihed for idag) ligge på din egen computer, og kan hentens ved hjælp at et klik på en knap på hjemmesidne.

Hvis programmøren af hjemmesiden overholder de standarder som er sat op, så ligger teksten allerede i felterne når du begynder at indtaste.

Så syntes jeg et alternativ til søgemaskinerne i dag kunne være en interessant site at dyrke. Den skal dog indeholde andet end lige link m.v. Det elektroniske netfagblad, som måske nok går de trykte tidsskrifter og fagblade lidt i bedene, men deres hjemmesider er kun reklame for dem selv. Nej lad os få en Site for brugerne, hvor det også er muligt for brugerne at komme med indlæg, ja måske enda blive redaktør på en sektion, hvis der er noget som interesser en brændende. Hvor er f.eks. siderne omkring vinfremstiling på hobby basis henne? Blot et eksempel. ;o)

Avatar billede roadkill Nybegynder
26. juli 2000 - 18:05 #8
>>kharder : Navnet netlogin DÆKKER over en søgemaskine! Min site hedder WebLogin. Men bortset fra det, så er jeg godt klar over, at der findes mange smarte måder at få udfyldt sine loginforms på (fx Gator). Men problemet kommer altså det øjeblik, man skal have ÆNDRET en af sine oplysninger - fx. hvis man flytter. Så kan alverdens smarte FORM-fyldere ikke hjælpe; så er der kun hårdt arbejde at gøre, med mindre ens profil er centraliseret på en eller anden måde.

Generelt: Jeg er godt klar over, at designet er lidt kedeligt - i mit forsøg på at undgå at blive pop\'pet er jeg nok gået i den modsatte grøft. Men det er immervæk lidt svært at \'peppe\' en side som www.weblogin.dk med smarte billeder og flashprogrammering - til forskel for så mange andre sider på nettet (Eksperten naturligvis ikke inkluderet :-) er det jo i mit tilfælde indholdet, der er det vigtigste... Men selvfølgelig skal folk ikke kede sig ihjel. Det er en svær balancegang.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2000 - 18:57 #9
Så er vi fremme ved et \"Web-folkeregister\", også har du vel husket at spørge registertilsynet inden du går rigtig i gang. Så vidt jeg kan forstå, så ligger den lige på grænsen, hvis det ellers udmærket register du vil lave skal virke optimalt. Det kræver nemlig at du skal kunne sende oplysninger ud til firmaer, og det må man ikke uden videre.

Endvidere har den nye lov, som er på vej omkring reklamer med direkte adresse samt e-mail m.v. gjort, at folkeregistret bliver udstyret, med de nødvendige rubrikker til formålet. Herefter skal firmaer, som ønsker at sende reklamer ud på den måde hver 3 måned spørge , for at få opdateret deres postudsendelsesregistre. Hvorfor så abonnere på mere en end register, som kan klare den funktion.  Med et såkaldt adresse nr. kan firmaet gå til folkeregistret og få kundens navn og adresse online.

Så jeg tror næsten du vil komme ud for, at dit register (lovlig/ulovlig) vil være overflødig inden du kommer rigtig i gang desværre.  Så inden du sætter alt for meget i sving, så undersøg hvor langt man er, samt om du måske med din adresse kan få en servicerings aftale.

Avatar billede roadkill Nybegynder
26. juli 2000 - 21:38 #10
kharder >> Jeg har selv været inde over det der med registertilsynet, men såvidt som jeg ved, så blander de sig først idet folk begynder at registrere information uden folks viden - eller sammenblander frivilligt afgivet viden fra to forskellige registre. Hvad jeg gør er såmænd bare det samme, som alle sites, der har et profilsystem, gør. Spørger folk om deres navn, adresse osv. - og så videregiver det til præcis de sites, som ejeren af profilen vil ha\', skal have oplysningerne.

Mht. online-folkeregisteret, så er jeg også klar over dette - men jeg tror næppe, at alle, der bestyrer en hjemmeside er interesseret i det bureaukrati, som nødvendigvis må blive involveret - og faktisk tror jeg også at mange internetbrugere vil vægre sig ved at give hvemsomhelst adgang til deres folkeregisteroplysninger (idet jeg går udfra, at en site skal spørge om lov, førend der slås op!)

Men selvfølgelig er dette her ikke helt enkelt - det er jo osse derfor, jeg håber, det er mit slid værd.

PS.: Jeg synes meget godt om din søgemaskineidé... måske skulle man prøve
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2000 - 23:47 #11
Jeg har en den idé, at brugerne ikke altid skal okse sig igennem adskillige sider på en søgetjeneste, hvis man nu kunne lave en oplevelse ud af det i stedet for. På samme måde, som når man gå i byen efter en vare/produkt. Brugerne vil også gerne kunne være orienteret på en nem måde omkring det sidste nye, så de ikke behøve at blafre rund på forskellige sider på nettet.

Gør en tur på nettet til en oplevelse så er jeg overbevist om at nethandlen vil blomster endnu mere op.
Avatar billede jmo Nybegynder
31. juli 2000 - 11:05 #12
Ok ide MEN, eftersom persondata har en stor værdi har jeg svært ved at forestille mig at særlig mange virksomheder vil lade dig gemme på disse info.
Avatar billede roadkill Nybegynder
31. juli 2000 - 11:11 #13
>> jmo : Hvad mener du helt præcis? Sites, der er registreret via WebLogin, får direkte adgang til alle de personoplysninger, de skal bruge - dvs. de oplysninger, som er tilgængelige i de profiler, der er registeret på deres site.
Avatar billede roadkill Nybegynder
14. august 2000 - 09:50 #14
Tak for hjælpen de damer (?) og herrer.