Avatar billede coolkiss Nybegynder
25. maj 2002 - 14:38 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

USB stik mangler i min PC!

Jeg har lige anskaffet mig en god printer fra lexmark, den skal jo forbindes med min PV via en USB-ledning. Men der mangler et stik dtil den i min PC, en Compaq presario 1510! Den printer jeg havde før blev forbundet gennem et klodset og stort gammeldags stik, men hvordan får jeg forbundet min NYE skønne printer nu?

Please Hjælp Mig!

CoolKiss
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 14:42 #1
Det skulle du jo nok have undersøgt før du købte printeren, om den nu kunne forbindes.
Så nu bliver du nødt til at købe et PCI kort med USB stik.
Jeg vil anbefale at du køber et USB 2 kort, da du så er sikret fremtiden.
Du findes det på www.edbpriser.dk
Avatar billede andreasmh Nybegynder
25. maj 2002 - 14:43 #2
Du kan købe et kort med nogle USB stik og sætte i din computer
Avatar billede lonely Nybegynder
25. maj 2002 - 14:43 #3
du køber simpelt et stik som du have før måske passer det gamle stadig det kan jeg ikke svare på! desuden er compaw noget lort og kan faktisk ikke køre med særlig man lexmark printere jeg havde engang en compaq og en lexmark printer som ikke kan køre samme og det var en som jeg havde købt i D.E.R!
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 14:55 #4
Hvorfor kommer de samme svar flere gange?
Jeg har sgu da allerede skrevet hvad han skulle gøre...
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
25. maj 2002 - 14:56 #5
lonely er du ikke flinkt at uddybe dig!!!!!
Mener bare hvis Compaq og Lexmark ikke passer sammen, så ville Lexmark da have et seriøst problem (da Compaq er en af de førende mærker inden for erhverv's pc'er m.m)...Kunne det tænkes at du ikke havde installeret en ordentlig driver til din printer??
Avatar billede coolkiss Nybegynder
25. maj 2002 - 15:47 #6
Jamen hvad koster disse stik i taler om sådan ca.?
Òg hvor forhandles de?
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
25. maj 2002 - 15:51 #7
Controllerkort hos BJ Trading: ca. 150kr.
USB A-B kabel: ca. 20-30 kr.
www.bjtrading.dk
Det er godt nok USB ver. 1.1
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
25. maj 2002 - 15:53 #8
Nærmere betegnet hos BJ Trading:
I/O-kort --> USB card: 133Kr.
Kabler --> Diverse --> USB-a-b-2: 20 kr.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 15:55 #9
Hvorfor ikke bare købe et USB2 kort?
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
25. maj 2002 - 15:57 #10
BJ Trading:
I/O-kort --> USB Card PCI USB 2.0 - 5 port: 374 kr.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 15:59 #11
Ja, det er da bedst... Så er man da sikret fremtiden...
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
25. maj 2002 - 16:03 #12
Det er jo også op til pengepungen... Begge dele vil i hvert fald virke - den føste løsning, jeg har nævnt, har jeg selv brugt til en Compaq Deskpro 133MHz og en Lexmark Z23
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 16:40 #13
Er den kun 133 MHz da?
I så fald, så vil jeg også anbefale kun USB1.
Avatar billede coolkiss Nybegynder
25. maj 2002 - 16:43 #14
Jeg har lige været ovre i elgiganten... de har USB 2 port fra balkit, til 379-, kr! Er der ikke en billigere løsning og kan jeg være sikker på at USB 1 er nok til min  Compaq 1510?
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 16:48 #15
Printeren er ikke lavet til USB2 og selvom du vælger en USB2 løsning, så vil den ikke blive hurtigere.
Så hvis computeren er gammel, så vælg dog USB1, da den sikkert ikke kan klare USB2 alligevel.
Avatar billede coolkiss Nybegynder
25. maj 2002 - 16:53 #16
Er sådan en USB 1, let at sætte ind i min PC? Er det noget jeg selv kan gøre?På pakken i butikken stod der at den bare skulle skubbes ind...
Avatar billede coolkiss Nybegynder
25. maj 2002 - 16:58 #17
Den første som svarer på mit sidste indlæg får de 70 point... startlinket.dk eller brosnjikov?
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 17:01 #18
Du sætter den bare i PCI soklen, det står i manualen...
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 17:02 #19
Og iøvrigt, så er det en mærkelig måde at køre det her på! For sådan lød spørgsmålet slet ikke! Du kan ikke bare oprette et nyt spørgsmål, så du bliver nødt til at dele pointsne op... Spørgsmålet var hvad du skulle gøre for at koble den til din computer, så kan du ikke bare oprette et nyt.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 17:04 #20
Og jeg svarede først på begge... Og iøvrigt, så kan jeg ikke se hvorfor at det kan være så svært at læse lidt i en manual, det slipper du aldrig for...
Der er massere af ting at du skal tage højde for...
Men jeg kom jo først til begge spørgsmål... Men sådan må man ikke gøre på eksperten.dk i så fald, så anmelder jeg dig til en admin!
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 17:05 #21
Og ja, du kan sagtens selv gøre det, du skal bare åbne din computer og pille en lille plade ud, og så bare sætte kortet i soklen og så er den færdig...
Avatar billede toocool Nybegynder
25. maj 2002 - 17:12 #22
Køb kortet. Åben din maskine. Sæt det i en tom plads hvor det passer.
Sammel din computer. Tænd den op. Hvis Windows beder om det, så indstaller de drivere der skal bruges.

Færdig.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 17:15 #23
Der er ingen idé i at slås om de point, for det hele står i manualen.
Og hvis coolkiss ikke gider at læse den, så er det da også hans eget problem hvis han ødelægger sin computer af det!
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 17:25 #24
Det lader jo til at han aldrig har prøvet sådan noget før, så synes jeg bestemt at han skal læse manualen og også selvom han havde prøvet det før...
Man skal aldrig nogensinde bare gøre hvad andre folk siger, for de har aldrig prøvet præcis det samme produkt selv, og det stinker også langt væk af fusk, det her med at oprette endnu et spørgsmål og så give point ud fra det!

Og der er heller ingen idé i at lave konkurrencer om noget, eller give flere point, fordi at begge svarer.
Man bør kun give point til dem, som kommer med det rigtige svar først, da det andet lige så godt bare kan være en kopi, hvor personen ikke ved noget om det selv.
Avatar billede coolkiss Nybegynder
25. maj 2002 - 19:47 #25
For det første!

Det er første gang jeg er herinde, det blev anbefalet af en ven så jeg kender ikke expertens uskrevne points regler! Hvis det er et problem så kan man jo bare lade være med at svare ..startlinket!
For det andet er det vigtigt for mig at få flere svar!
Og for det tredje er jeg ikke en han!
Points til startlinket
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2002 - 19:51 #26
Godt gået coolkiss, der skal vel også være plads til os.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 19:52 #27
Jeg svarede fordi at du spurgte, jeg vidst intet om at du ville begynde på alle mulige konkurrencer!
Og ja, du fik også flere svar. Men det var jo et meget let spørgsmål, så du behøvede ikke at give så mange points. Men så ved du det til en anden gang.
Og undskyld hvis jeg har sagt "han" om dig, men det ved man jo aldrig.
Og en anden gang så kunne du jo også have valgt at fortælle at spørgsmålet var lettere end du havde regnet med, og derfor ville du tage f.eks. 50 point selv, og dele ud af de sidste 20.