Avatar billede food4u.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 04:27 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Base med amter, kommuner og postnumre søges...

Hejsa

Overskriften siger det hele, har du sådan en base, så er jeg meget interresseret.

MVH
CHristoffer
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. maj 2002 - 09:03 #1
kan du da hurtigt fremstille selv??

kan tilbyde dig samtlige postnumre i DK. Amter og kommuner kan du fx finde på
http://www.ni.dk/kommuner.htm
Avatar billede ricky Nybegynder
25. maj 2002 - 14:00 #2
susanne_larsen>> der står jo ikke hvilket postnumre der hører til hvilke amter...

food4u.dk>> der findes masser af gratis baser til dl med postnr. & kommuner - men jeg har aldrig set dem med amter...
Avatar billede poul Nybegynder
25. maj 2002 - 14:11 #3
Jeg har måske en med det du søger, send mig din mailadresse så sender jeg den til dig. send den til ejler@post9.tele.dk
Avatar billede ricky Nybegynder
25. maj 2002 - 15:09 #4
poul>> jeg vil meget gerne tak
bowler_dk@mailandnews.com
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. maj 2002 - 19:30 #5
>food4U
my mistake - nej det har du ret i. Men kan se der er en anden der har hvad du skal bruge :)
Avatar billede ricky Nybegynder
25. maj 2002 - 20:14 #6
ifølge poul er der åbenbart sammenhænge mellem postnr. og amter - det vidste jeg ikke - så lærte jeg også lidt i dag :-)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. maj 2002 - 20:19 #7
.. mhh ok - det viste jeg heller ikke :)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 20:50 #8
ricky > det er da klart at der er sammenhæng mellem postnumrer og amter, hvis du har et postnummer, så er det jo kun i et amt.  Det da en fin sammenhæng!
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 00:40 #9
Hej poul

Tak for basen, men der er da ikke en tabel der indeholder byer, postnumre og amter
Avatar billede ricky Nybegynder
26. maj 2002 - 02:10 #10
food4u.dk>> "Det da en fin sammenhæng!"

hva' ehh... har vi hovedet med i dag ???

sammenhængen skulle ligge i at f.eks. alle postnumre i Fyens Amt ligger i intervallet 5000-5999... check selv efter...
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 02:16 #11
Det var ikke lige det jeg mente, jeg mente man kunne lave en base, hvor der var sammenhæng mellem et postnummer og et amt, altså så man kunne se hvilket amt xxxx lå i.
Avatar billede fynbohans Nybegynder
26. maj 2002 - 02:31 #12
En pedantisk kommentar:
Sammenhængen er mellem Amter og Kommuner og derfor kun indirekte mellem amter og postnumre.
Og en okkult:
Er det tilfældigt at postnummeret for Viby J er dobbelt så stort som for Viby S
eller er det en bevidst handling af dem der lavede systemet?
Avatar billede ricky Nybegynder
26. maj 2002 - 14:11 #13
food4u.dk>> jeg tror ikke at der er nogle der er i tvivl om hvad du mener...

Nu har jeg siddet og kigget lidt nærmere på det og kan samtidig konstatere at der ikke er den sammenhæng som jeg skrev tidligere (efter oplysning fra poul). beklager.

poul>> den holder ikke... hvis du f.eks. kigger på postnumrene 2600-2800, så er de fleste af dem i Kbh.'s Amt, men ikke f.eks. 2670-2690 der ligger i Roskilde Amt. Men igen ligger 2700-2800 i Kbh.'s Amt.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
27. maj 2002 - 17:24 #14
ok nu har jeg søgt på www så det vil noget. Har fundet en del omkring både postnumre, kommunekoder, amter osv. Men den med postnummer-fordeling, den er ikke let... Søger lige noget mere. Må findes en eller anden side et sted.....
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
27. maj 2002 - 18:36 #15
Jeg har selv fundet den via et andet forum, så jeg lukker.

MVH
CHristoffer
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
27. maj 2002 - 19:18 #16
>Christoffer

hvor fandt du så det du ledte efter..........
Avatar billede fynbohans Nybegynder
27. maj 2002 - 19:27 #17
>Susanne
Ja, danske websider kan være en prøvelse.
xxpz7t44.xls(antal beboere) forbinder postnummer og
komunekode.Vistnok fra www.dicar.dk.
cexb6xn3.xls fundet et andet sted forbinder
amtskode og kommekode(førtidspension).
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
27. maj 2002 - 21:24 #18
Jeg fik det tilsendt via en mail, fra en der havde set dette spm
Avatar billede bodekaer Nybegynder
28. maj 2003 - 08:14 #19
Er det muligt at få fat i den base (food4u)?

På forhånd tak,

Michael