Avatar billede semir Nybegynder
24. maj 2002 - 22:30 Der er 33 kommentarer

DVD Rip

/ er der nogen der har/kender DVD RIP software der kan bruges.....

/Semir
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2002 - 22:31 #1
Hvad skal du rippe?
Avatar billede darkside Nybegynder
24. maj 2002 - 22:32 #2
Du kan jo kigge lidt på divxit.dk :)
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
24. maj 2002 - 22:35 #3
Du kan også prøve at kigge på vcdhelp.com
Avatar billede darkside Nybegynder
24. maj 2002 - 22:36 #4
schulze, det er vel sådan set ligemeget hvad han skal rippe ik?
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. maj 2002 - 22:37 #5
En DVD vel :)
Avatar billede dumdum Nybegynder
24. maj 2002 - 22:38 #6
schulze>> Svarer det ikke lidt til at man spørger om hvordan man skifter font i word, og man så spørger "hvad skal du skrive"?

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2002 - 22:40 #7
Dvs. man må altså gerne rippe en DVD film?
Avatar billede darkside Nybegynder
24. maj 2002 - 22:40 #8
schulze, ja... :)
Avatar billede semir Nybegynder
24. maj 2002 - 22:45 #9
>>>>>>schulze

hvad er der med dig ??? :P
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2002 - 22:46 #10
semir>Hvad mener du?
Avatar billede semir Nybegynder
24. maj 2002 - 22:53 #11
>>>>>>schulze

... hvad mener jeg ???!

"Hvad skal du rippe" ?

"Dvs. man må altså gerne rippe en DVD film?"

du må selv regne det ud :) altså "regne ud" hvad jeg mener :P
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2002 - 22:56 #12
Jeg troede bare det var ulovligt. Dine ekstra ? fremmer ikke dit budskab.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. maj 2002 - 02:08 #13
schulze, lad nu være med at dømme, før der er begået noget der strider mod Ekspertens regler. Software der kan rippe en DVD er jo for så vidt ikke ulovligt.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2002 - 02:10 #14
nanoq>Jeg spurgte da også bare, er jo lidt en gråzone.
Avatar billede dt Nybegynder
25. maj 2002 - 15:05 #15
kig på www.vcdhelp.com . at rippe din dvd strider da ikk i mod loven ... ( hvis det da er din egen dvd ) eller ???
Avatar billede low_tech Nybegynder
04. juni 2002 - 08:10 #16
DVDx er et godt program til at rippe DVD med, og det kræver ikke mange Giga hd plads da det pakker til DivX/VCD/SVCD løbende!

Og Ja det er lovligt at rippe origniale DVD'er hvis man ejer eller låner dem!
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 10:11 #17
low_tech>Man må da ikke rippe en dvd man har lånt....må man?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juni 2002 - 10:15 #18
korrekt, schulze - reglen gælder KUN musik cd'er... ikke DVD.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 10:22 #19
Ja ok, jeg kunne heller ikke lige finde den passage i loven.
Avatar billede low_tech Nybegynder
04. juni 2002 - 13:27 #20
man må godt rippe låndte DVD'er ifølge PC planet maj 2002 side 14!!!!
Avatar billede low_tech Nybegynder
04. juni 2002 - 13:49 #21
Her er en lille ok/fy liste fra jubii: (http://nyhedsbrev.jubii.dk/arkiv/svar118.txt)
På den side er der et par links til lov tekster hvis i gider tygge dem igennem :)

1) Kopier cd og tag den med i bilen, sommerhuset: ok
2) Kopier cd og tag den med på arbejde: fy
3) Kopier cd og giv originalen til ven: måske fy
4) Kopier cd og sælg originalen til brugtbiks: måske fy
4) Kopier cd og giv kopien til ven: fy
5) Lån cd til ven, ven kopierer: ok
6) Lån cd til ven, ven kopierer, du anviser: fy
7) Lån cd på bibliotek, kopierer den: ok
8) Lån kopieret cd til ven: fy
9) Download materiale fra ven: fy
10) Upload materiale til ven: fy
11) Træk en MP3-kopi af en (original) cd: ok
12) Træk en DivX-kopi af en (original) DVD: ok
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 13:52 #22
low_tech>Der står da ikke noget om at låne en dvd film fra en ven og så kopiere den til eget brug.
Avatar billede low_tech Nybegynder
04. juni 2002 - 13:56 #23
der står en orginal DVD, det skal sku da ikke være din DVD for den er orginal!!! det står også på siden!!
Avatar billede jones_net Nybegynder
04. juni 2002 - 13:57 #24
Samme Jubii side:

"Hvordan kan Musikbranchen bevise at en given MP3
på min harddisk eller cd-rom eller flashkort ikke
stammer fra en original kilde? Hvordan kan de se
på en Divx om jeg har haft en original DVD i hånden?

Det kan de ikke."

Ud fra det, lyder det til, at bare du har den originale DVD i hånden, så er det lovligt at tage en kopi (på egen maskine, og uden hjælp self.)

/J
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 14:00 #25
jones_net>Ja men man skal vel selv eje den orginale dvd.
Avatar billede low_tech Nybegynder
04. juni 2002 - 14:03 #26
Prøv at læse loven! Der bliver sagt digital kopering ikke DVD eller CD RIP for i lovens øjne er det et fedt!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juni 2002 - 14:08 #27
low_tech, mener du dermed også spil cd'er mv? - nej vel?
Avatar billede low_tech Nybegynder
04. juni 2002 - 14:28 #28
nej jeg mener ikke spil og andet software!!!
fra http://www.koda.dk
Jeg kan ikke give en direkte link da det køre gennem en form for java
men bare find den artikel der heder "Danskerne kopierer musik som aldrig før "

Kunstnerne har måttet accepteret en lovændring, der gør "gratist-kopiering" af musik og film lovlig. Vi må låne original musik og film af vores venner, arbejdskolleger eller på biblioteket. Og vi må helt lovligt tage en kopi af det.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 14:54 #29
Altså jeg kunne kun finde dette:

Spørgsmål: Er det tilladt at foretage digital kopiering til privat hhv. personlig brug?

Svar: En hvilken som helst kopiering eller udnyttelse af et ophavsretligt beskyttet værk forudsætter som udgangspunkt rettighedshavernes tilladelse i henhold til ophavsretslovens § 2.

Hertil findes der dog en undtagelse i ophavsretslovens § 12, stk. 2, nr. 5, hvorefter det er tilladt at lave en kopi til personligt brug uden rettighedshavernes tilladelse. Herved forstås en kopiering af et eksemplar til personlig brug inden for husstanden. Dette gælder under forudsætning af, at det, der kopieres fra, er et lovligt eksemplar, jf. ophavsretslovens § 11, stk. 3.

Ophavsretslovens § 12, stk. 2, nr. 5 indebærer, at der kun gives adgang til kopiering af tekst, musik og billeder m.v. i digital form til personlig brug f.eks. med henblik på optagelse af radio- og tv-udsendelser til tidsforskudt brug, kopiering af en musik-cd til bilen, til sommerhuset eller til en walkman, kopiering til en opsamlings-cd og kopiering til en pc med henblik på elektronisk afvikling inden for husstanden. Derimod vil det ikke være tilladt at fremstille digitale eksemplarer, der bruges uden for den enkelte husstand, f.eks. kopiering til bekendte og skolekammerater. Det vil heller ikke være tilladt for køberen af et digitalt leveret musikværk at videresende musikværket via e-mail til venner og bekendte. Kopiering til personlig brug omfatter endvidere ikke kopiering som led i arbejde eller undervisning.

Det er endvidere ikke tilladt at få medhjælp til kopieringen (medmindre der er tale om medhjælp fra husstanden) - man må således ikke få en bekendt til at hjælpe sig.
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 21:06 #30
har du problemer med dvdx...kan du download hjælp her ftp://dvdx:dvdx@mobz.dyndns.dk/
Avatar billede Hans Frederik Novice
14. april 2003 - 11:04 #31
DVDx SUTTER!! det bliver alt for dårlig kvallitet i forhold til optagelsen af plads!!
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. april 2004 - 22:10 #32
undskyld men dette har ikke noget med hans spm at gøre til at få hjælp.
og skal der ikke lukkes?
Avatar billede Hans Frederik Novice
22. april 2004 - 07:32 #33
Han spørger om der er nogen der kender noget software der kan BRUGES, jeg mener ikke dvdx kan bruges (eller i hvert fald ikke dengang) da det var så dårlig kvalitet at man ikke gad se på det!