Avatar billede ole1980 Nybegynder
24. maj 2002 - 15:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan man ændre på den blå farve som er i menuen start???

Hej.. Jeg sidder og er igang med at få Windows 2000 Pro til at se godt ud!!
Så er mit spørgsmål:
Kan det lade sig gøre, at ændre på den blå farve som er i startmenuen?? ( Der hvor der står Windows 2000 Professional ) Den blå farve matcher nemlig ikke det nye look.
Kan det også lade sig gøre at ændre farven på den hvide tekst??

Ole
Avatar billede mjl Nybegynder
24. maj 2002 - 15:34 #1
He he - det må far lige lytte med på...!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
24. maj 2002 - 15:36 #2
Måske skal du bare højre klikke på skrivebordet - vælge egenskaber, og derefter udseende!!!
Avatar billede ole1980 Nybegynder
24. maj 2002 - 15:38 #3
Hmmm..... det er desværre prøvet, og det kan man ikke :o(
det var sådan set derfor jeg kom herind til at starte med :o)
Farverne må jo være registreret et eller andet sted, men hvor?? og hvordan ændrer man dem i givet fald??

Ole1980
Avatar billede skurggman Nybegynder
24. maj 2002 - 18:09 #4
Det kan du måske godt, men det er et billede som er indsat. Derfor skal du ændre hele billedet (når du finder den selvfølgelig).

Held og lykke og jeg lytter lige med, for det kunne da være meget sjovt. Men du kunne eventuelt bare slå den fra - egenskaber for startmenuen - vis små ikoner i menuen start.
Avatar billede ole1980 Nybegynder
24. maj 2002 - 18:32 #5
problemet er løst...
fandt det i explorer.exe
brugte reshach.exe til at finde og pakke billedet ud og derefter byttede det gamle ud...
hvis det har interesse kan du få et pic af mit arbejde.....

Ole1980
Avatar billede mjl Nybegynder
24. maj 2002 - 18:33 #6
Vis os det :o)
Avatar billede ole1980 Nybegynder
24. maj 2002 - 18:38 #7
I kan jo give mig en mailadresse... så sender jeg et pic ;o)
Avatar billede ole1980 Nybegynder
24. maj 2002 - 18:38 #8
Forresten har jeg renamet Windows 2000 Pfofessional til
Windows 2002 Professional Xt ( Extended )
Avatar billede skurggman Nybegynder
24. maj 2002 - 18:47 #9
kim@votus.dk send et billede tak :) og programmet du gjorde det med med og en beskrivelse tak :) hehe
Avatar billede mjl Nybegynder
24. maj 2002 - 18:54 #10
Hvad betyder dette ? "fandt det i explorer.exe"

Og hvordan, med hvad, åbnede du billedet?
Avatar billede ole1980 Nybegynder
24. maj 2002 - 18:59 #11
Windows indeholder en meget vigtig ting, kaldet Explorer.exe
Jeg "pakkede billedet ud" med reshack og lavede et nyt med samme størrelse i Adobe Photoshop.

Hvordan er en længere forklaring, som jeg da nok godt kan give - men det er lidt besværligt at forklare det her :o)

De der er interesseret kan kontakte mig på icq: 103254978
eller på MSN: dj_santa_dk@hotmail.com hvor jeg vil være behjælpelig med onlinesupport på udførelsen og billeder vil også kunne få's

Ole1980