Avatar billede tortuga Nybegynder
24. juli 2000 - 23:31 Der er 30 kommentarer og
4 løsninger

Sony Skærm med rgb indgang

Jeg har fået en gammel 20\" sony skærm med rgb indgang. Problemet er bare at der kun er tre bnc-stik. En af mine venner har lavet et kabel der skulle lægge sync\'en ind på den grønne leder, men det vil ikke virke. Det nærmeste vi her været er at vi kunne se 4 \"skriveborde\" over hinanden. Det eneste jeg har af oplysninger er model nr: NVP-516. Jeg har hørt at skærmen skulle køre med en fast frekvens men jeg har prøvet med alt fra 40 til 160 med én Hz trin med et Matrox G400. Det er lidt trælst at have en så stor skærm stående og ikke kunne få den til at virke, så hvis i har nogle forslag vil jeg være meget glad for at høre fra jer.

MVH. TortugA
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. juli 2000 - 00:34 #1
\"NVP-516\" kunne jeg ikke finde nogen steder endsige forbinde det med Sony. Men jeg fandt da en liste over alle Sony\'s computer monitorer > http://www.ita.sel.sony.com/support/techspecs/support.cgi?product_category=Monitor+%28Computer%29 -Du kan evt. se om du kan finde din skærm dér? Såfremt den ikke er der, har Sony lavet en del 20\" sammen med bl.a. Sun Microsystems, men igen, på deres site er \"NVP\" heller ikke at finde. Til gengæld har de billeder af de fleste skærme. =)
Avatar billede tortuga Nybegynder
25. juli 2000 - 00:37 #2
Jeg kan se jeg har skrevet fejl modellen er NWP-516.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. juli 2000 - 00:56 #3
Såen. Nu fandt jeg den :) > http://www.monitorworld.com/Monitors/sony/NWP516.html -Der er links til skærmkortløsninger og mulige adapters. Hmm. Gad vide om Matrox G400 understøtter \'fixed frequency\' skærme.. tjekker lige.
Avatar billede teknik Juniormester
23. oktober 2000 - 22:16 #4
Xtom´\'s link er rigtig godt - fortjener mange points! .....:-))

Lidt boren på de pågældende sider fører fx. til dette konverterstik, som kan anvendes fra
3/4/5xBNC til 15 Pin\'s monitorstik.
http://www.monitorworld.com/Cables/hd15male_to_5bncmale.html...

Den forklarer også, at en monitor med 3 x BNC stik bruger det som hedder \"Sync on green\", altså at signalerne synkroniseres efter hvornår der kommer signal på \"grøn\".....
..Nøjagtig som din vens kabel iflg. teorien skulle gøre.

Det nemmeste var klart at købe en sådan adapter, men vil du hellere selv \"klippe / klistre\", så er det nøjagtige forbindelses diagram her\'
- Også fra Xtom´\'s link !
http://www.monitorworld.com/Cables/hd15male_to_5bncmale_pinout.html

Prøv at checke, om din vens kabel følger nøjagtig samme layout

Iflg. beskrivelsen, så kan/bør du udlade BNC grå & Sort, som ikke anvendes på din monitor.

Er kabelet Identisk(korrekt), så er det nok ikke Matrox kortet du skal bruge til den skærm....

mvh :-)
Teknik

...Ude på overdrevet....prøv at lave forbindelse mellem \"grøn\", og Vsync eller Hsync....Hvis ikke det virker efter ovenstående beskrivelse....odds for at det hjælper...25%

Avatar billede teknik Juniormester
27. november 2000 - 00:43 #5
>>Tortuga....er du der....har du prøvet noget af det foreslåede ???
Avatar billede teknik Juniormester
12. december 2000 - 21:28 #6
lukke spm. ??
Avatar billede tortuga Nybegynder
14. december 2000 - 00:40 #7
jeg er ked af at det er lang tid siden jeg har svaret/kommenteret dette spørgsmål men jeg havde helt glemt det.

Den side som xtom har angivet havde jeg været inde på men 2000 + forsendelse og muligvis også told for et kort der måske virker, synes jeg er lige i overkanten.

Det diagram på som er på den side som teknik angiver er jo kun til 5 bnc. Det kan godt være at det er muligt at lave det om men jeg er ikke den store haj til at lave sådan noget. Men jeg vil nok prøve. Håber i tålmodige lidt endnu.

Mange gode jule-hilsener
TortugA
Avatar billede teknik Juniormester
14. december 2000 - 01:03 #8
>>tortuga....Chack lige teksten her, som forklarer hvordan man bruger det pågældende kabel med 5 BNC stik til en monitor med tre BNC stik:
...hvis de overflødige stik generer, så klip dem af...
If you have a 3BNC connector your monitor is sync on green. You need to connect the following BNC connectors: green wire, blue wire, red wire. Leave the gray and black wires disconnected.
Altså forbind BNC rød/blå/grøn og lad grå og sort \"ligge\"...på en tre stiks monitor kommer synkroiseringen i \"Takt\" med pulsen for \"grøn farve\"

Den beskrivelse kommer du til, med det link jeg nævner
http://www.monitorworld.com/Cables/hd15male_to_5bncmale.html

...som jeg selvf. fandt ved at kigge lidt efter inde på Xtom´\'s link... ;-)
Avatar billede teknik Juniormester
20. december 2000 - 21:49 #9
..\"Chack lige\" skulle selvf. være \"Check lige\"
Avatar billede tortuga Nybegynder
12. januar 2001 - 04:29 #10
Tjecker det lige i weekenden. Tak
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 04:40 #11
Heheh. Oh well. *gnyf*.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
15. januar 2001 - 10:14 #12
*fløjte*
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 19:05 #13
tjumdidumdidumdidej..
Avatar billede teknik Juniormester
23. januar 2001 - 22:55 #14
>>tortuga......fik du checket noget denne weekend ?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 19:24 #15
Hvad så med denne weekend ?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 19:24 #16
Eller måske næste weekend ?
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. januar 2001 - 19:30 #17
følger lige med, da dette minder om noget manden har lavet med en skærm.
lader ham lige læse når han kommer hjem
Avatar billede xtom2 Nybegynder
07. februar 2001 - 16:25 #18
KVITTEVITTEVIT BUM BUM !
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. februar 2001 - 00:01 #19
Dueh tortuga.. er du bare liidt langsom?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
24. februar 2001 - 19:19 #20
Hvassir du, teknik? er han lidt slow?
Avatar billede teknik Juniormester
24. februar 2001 - 21:44 #21
..nu er der jo forskellige opfattelser af \"lidt\" ;-))
men særligt ordholdende ser det ikke ud til han er
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. marts 2001 - 15:43 #22
Michael Jackson lægger an på Master Fatman!
Avatar billede teknik Juniormester
06. marts 2001 - 22:16 #23
>>Xtom`har du set den der \"herfra til evigheden\"....?
Jeg har ikke, men mon ikke det er noget i denne retning
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. marts 2001 - 23:08 #24
Det er nok ikke meget galt, teknik :/
Avatar billede tortuga Nybegynder
15. marts 2001 - 03:08 #25
sorry, ventetiden (meget flov)

fik fat i et grafikkort der kunne give fast frekvens, men det virkede stadig ikke, så vi har konststeret at den er defekt ;(

Men ellers tak for hjælpen og jeres overbærenhed/tålmodighed

TortugA
Avatar billede teknik Juniormester
17. marts 2001 - 01:16 #26
..det eneste som undrer mig lidt er : \"hvor mange points er det lige : points \" er ??

TortugA - Xtom` - anybody ???????
Avatar billede tortuga Nybegynder
17. marts 2001 - 02:59 #27
det ser godt nok forkert ud. gav ellers 250 hver. prøv lige at lave et svar mere hver.
Avatar billede teknik Juniormester
17. marts 2001 - 10:06 #28
Lyder jo 10-4...men sommetider opfører eksperten\'s system sig altså underligt
- men her har du et nyt svar
Avatar billede tortuga Nybegynder
17. marts 2001 - 12:22 #29
så mangler vi bare xtom.
hvis jeg accepterer dit svar kan jeg ikke give ham points vel?
tortuga
Avatar billede teknik Juniormester
18. marts 2001 - 23:10 #30
...nej der er vi nød til at vente...gu\' ved om han er på ferie eller lign.
ligner ham ikke at \"forsømme\" eksperten i mere end nogle få timer...
Avatar billede tortuga Nybegynder
19. marts 2001 - 00:47 #31
Hehe, det kan man vist ikke sige om mig ;)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. marts 2001 - 09:45 #32
Hola muchacha! :)
Avatar billede tortuga Nybegynder
31. marts 2001 - 19:53 #33
så skulle den være der!!!
Avatar billede teknik Juniormester
01. april 2001 - 14:22 #34
Yipeee...det var lige to pladser opad ;-)) takker for points