Avatar billede reffak Nybegynder
24. maj 2002 - 13:58 Der er 9 kommentarer og
7 løsninger

3 kandidater....

Hej

Jeg vil bede jer om at kigge på følgende 3 kandidater, og vurdere hvilken en der er bedst. Derudover er generel kritik også meget velkommen - anfør dog venligst, hvilken kandidat kritikken går på.

http://dev.esbensen.dk/dk/default1.htm
http://dev.esbensen.dk/dk/default2.htm
http://dev.esbensen.dk/dk/default3.htm

Bemærk, det er kun selve designet der ønskes vurderet. Dvs. alt undtagen indholdet af den hvide box.

På forhånd tak for jeres hjælp. Alle seriøse svar for del af pointene.

MVH
Avatar billede askhoej Praktikant
24. maj 2002 - 14:04 #1
Puhh...det kan næsten være hip som hap, de er jo meget ens :-)

Men umiddeltbart http://dev.esbensen.dk/dk/default1.htm da toppen er mest rolig. Men ellers ser de allesammen godt ud.

/askhoej
Avatar billede Jman Praktikant
24. maj 2002 - 14:09 #2
klart nr. 3 - der er mest "sammenhold" i designet - i øvrigt et let og friskt design - a' ka' li' det ka' a'
;0)
Avatar billede Jman Praktikant
24. maj 2002 - 14:09 #3
hov - svar ligges
Avatar billede nejmann Nybegynder
24. maj 2002 - 14:10 #4
Jeg vil også sige nr. 3 da der er mere samspil i designet her
Avatar billede sthen Nybegynder
24. maj 2002 - 14:11 #5
Jeg kan bedst lide http://dev.esbensen.dk/dk/default2.htm fordi:

- den i sit design virker lettere end de 2 andre.
- ikke så meget "udtænkt" grafisk sammenkobling imellem menuen og hovedindholdet.

Flot menu, men synd at man ikke kan få de to vandrette striber væk, når man først en gang har valgt "noget" fra menuen. Det ville måske også være godt med en "rulle-ind" funktion.

Fint farvevalg

Alt i alt et flot grafisk design uden en masse overflødigt "fis"
Avatar billede iq-n Nybegynder
24. maj 2002 - 14:12 #6
Avatar billede askhoej Praktikant
24. maj 2002 - 14:15 #7
En lille tilføjelse....

De der små flag til dansk eller engelsk, kan det ikke laves på en anden måde? - evt. som et valg i menuen.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. maj 2002 - 14:15 #8
Alle tre er rigtig pæne. Dog synes jeg 3'eren er mest harmonisk.

Den giver et seriøst og professionelt indtryk

NanoQ
Avatar billede reffak Nybegynder
24. maj 2002 - 14:30 #9
wow! fedt med så meget feedback :-). Det er guld med denne hjælp.

Folk lader til at hælde til 3'eren og 2'eren. Jeg er også selv i denne boldgade, men er dog bange for, at indholdet af den hvide box ikke vil blive fokuseret på, på trods af det er her, det virkelige indhold ligger.

Er det blot lidt paranoia, eller tror I der er noget om det?

MVH
Avatar billede thomasd Nybegynder
24. maj 2002 - 14:31 #10
Tja, jeg vil sige default2, den ser mere færdig ud.
På de 2 andre er der nogle usammenhængende streger i toppen.
Mvh.
Thomas
Avatar billede reffak Nybegynder
24. maj 2002 - 14:36 #11
thomas : Det lyder som noget der skal korrigeres. Hvilken browser bruger du?

PS : Jeg har kun testet design på IE 6.0 - indtil videre.
Avatar billede Jman Praktikant
24. maj 2002 - 14:46 #12
I og med at det eneste der er "levende" på siden er dit hvide felt, tror jeg ikke du skal have nogen bekymringer omkring din paranoia :)
Avatar billede Jman Praktikant
24. maj 2002 - 14:47 #13
en enkelt ting - tror du ikke du skal gøre adresselinien en anelse skarpere .. (?)
Avatar billede reffak Nybegynder
24. maj 2002 - 14:58 #14
superior: du tænker på adresserne i den hvide box? Jo, du har helt ret. De er lavet som billede i øjeblikket, hvilket er alt andet end optimalt.

MVH
Avatar billede Jman Praktikant
24. maj 2002 - 15:04 #15
præcis
Avatar billede reffak Nybegynder
24. maj 2002 - 16:28 #16
Jeg lukker den her - og vil samtidig sige tak til alle det svarede. Jeg tror man ud fra ovenstående kan afgøre, at 3'eren er den mest foretrukne. Denne vil jeg derfor gå videre med.

Igen tak for hjælpen, den er meget værdsat :-)

MVH