Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
24. maj 2002 - 12:30 Der er 18 kommentarer

XP fryser!!!

Hej eksperten, så er der point at hente!!

jeg har haft store problemer med XP siden jeg købte det for en md siden...

problemet er, at det fryser næsten ligemeget hvad jeg laver på PC'en, ex:

1. Når jeg spiller spil fryser den tit og jeg må slukke helt for PC'en, ikke en gang ctrl+alt+del virker!

2. Når jeg prøver at brænde CD'er fryser den, og CD'en er ødelagt (dyrt i længden og irriterende!)....

3. Når jeg prøver at installere drivere til joystick, printere og anden hardware er det samme problem- den fryser midt i installationen.

det er virkelig frustrerende da jeg ellers er meget glad for XP, og ikke ønsker at skille mig af med det, men det er jeg måske nødt til eller hvad???

jeg har allerede forhørt mig alle mulige andre steder og nogle mener at XP sluger meget RAM, (hvor jeg har hørt præcis det modsatte tidligere) og at det er derfor at den fryser så snart der kræves lidt af den, hvis dette er tilfældet burde 256 MB RAM så ikke være nok??

jeg fik løst problemet med joysticket ved at fjerne alt nede i programlinien før jeg startede installationen, dette har jeg så også prøvet når jeg spiller eller brænder CD'er, men ligemeget hjælper det.

Hvis jeg skal ud og købe RAM, hvor meget vil i så anbefale, så det er MERE end rigeligt???!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 12:31 #1
hvilken hardware har du?
hvilken PSU (strømforsyning) - den skal helst være min. 300watt
Avatar billede resten Nybegynder
24. maj 2002 - 12:33 #2
Hvilke programmer bruger du og hvilke driver har du lagt ind?
Er din xp en opgardering eller har du lagt den ind på en ren hd?
Og ja 256 mb ram er helt fint
Avatar billede smiske Nybegynder
24. maj 2002 - 12:34 #3
XP er ikke voldsomt RAM krævende, har selv XP kørende som en slags test min 3 maskine.  Det kører fint der, og det er en AMD 233 med 96 MB Ram.  256 MB RAm er egentlig nok, men er det en kraftig maskine du har vil jeg anbefale 512, så passer tingende lidt bedre sammen :o)

Er det en ny maskine du købte XP sammen med???

//Henrik
Avatar billede sthen Nybegynder
24. maj 2002 - 12:34 #4
Er de RAM'mer du allerede har siddende i maskinen af samme type og fabrikat?? Ellers kan det godt drille.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
24. maj 2002 - 12:38 #5
jo 256 burde være nok
men det kan godt være et køling problem
Avatar billede dmdisco Nybegynder
24. maj 2002 - 12:40 #6
psu burde være 300 watt hvis processoren kræver det men kan sagtens køre på en 235 watt psu
den kører bare ikke så hurtig
Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
24. maj 2002 - 13:37 #7
Klap lige hesten gutter!! jeg er ret ny indenfor computer området så meget af det i spørger om ved jeg ikke ret meget om...

men her er mine specifikationer, håber de kan hjælpe lidt:

AMD Athlon 1200 mhz
256 MB SD RAM
Nvidia Gforce2 MX 400 (med nyeste detonatore)
Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
24. maj 2002 - 13:41 #8
og mit win xp er en opgradering...
Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
24. maj 2002 - 13:41 #9
hvor kan jeg se hvor mange watt min PSU kører med??
Avatar billede darkside Nybegynder
24. maj 2002 - 13:42 #10
Hm en opdatering?
Hvad har du opdateret fra?
Avatar billede resten Nybegynder
24. maj 2002 - 13:43 #11
Fejlen ligger sikkert i at du har lavet en opgardering fra et tidliger styresystem og ikke lagt windows xp ind på en ren HD.
Avatar billede darkside Nybegynder
24. maj 2002 - 13:44 #12
Er enig med "resten" xp kører bedst fra en ren hd, det er noget skidt at lave en opdatering.
Avatar billede resten Nybegynder
24. maj 2002 - 13:46 #13
Ja det ville aldrig virke har selv prøvet det for at granske i problemmet men ak nej der er ingen løsning på de problemmer som opstår ved en opgardering.¨
Og jeg har aldrig hørt fra nogen som har opgarderet at det virker.
Avatar billede darkside Nybegynder
24. maj 2002 - 13:48 #14
Igen kan jeg kun være enig, har selv arbejdet som IT Admin og der fik vi ofte maskiner ind det var blevet opdateret fra en windows version til en anden, det eneste der kom ud af det var en meget ustabil maskine, men efter en geninstall på en ren HD kørte de som en drøm igen

Eks hvis du har opdateret oven på en windows 98 eller 2000 så er der meget stor chance for at det er derfor din puter er ustabil.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
24. maj 2002 - 14:13 #15
men for at se hvor mange watt din psu har, kigger du bare bag på kabinetet
der står specs. på psu'en

en 1200 Mhz athlon skal helst have en 300 watt psu
og en rigtig god køler
Avatar billede rasmus2000 Nybegynder
24. maj 2002 - 19:55 #16
så jeg behøver altså ikke købe mere RAM??

ville det køre bedre med 512?
Avatar billede resten Nybegynder
24. maj 2002 - 20:41 #17
Nej den kører fint med dem du har
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:58 #18
lukketid?!