Avatar billede bidetus Nybegynder
24. maj 2002 - 10:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min server går kold.

Hej.

Jeg har samlet en, AMD 1GHZ server på et asus bundkort og 512 MB SDram.

Serveren har Windows XP for tiden, men skal kører med win2k server.

Jeg har sat 2 harddiske i, en på 2 giga, og en på 60 giga.

server driver fortiden en FTP server, og en dedikeret spil server som kører Quake 3.

Efter at have kørt normalt i over et døgn, begyndte serveren at fryse når man brugte remote control software (Remote desktop) til at administrere serveren.

CPUen holder sig mellem 40-56 grader, og lader ikke til at være problemet, jeg mistænker mere harddisken eller Netværkskortet for at være problemet.

Er der nogen som ved hvad man kan gøre for at optimere sin server, eller en måde at fejl tjekke for skylden til den fryser?

Hvis du skal bruge flere oplysninger, så bare spørg.
Avatar billede razersedge Nybegynder
24. maj 2002 - 10:43 #1
Kan det være remote desktop den ikke kan klare? som på en eller anden måde 'dræber' den? prøv evt. med VNC.. det er også et remote desktop program..
Avatar billede bidetus Nybegynder
24. maj 2002 - 10:55 #2
Det virkede i en dag eller sådan noget, men nu fryser den når jeg prøver at connecte.

Jeg har prøvet at lade den stå i noget tid uden at connecte via Remote desktop, og der frøs den også?

Jeg har også prøvet bare at lade den kører den dedikeret server og derefter tilsluttet med spillet, der frøs den efter ca. 10 min.
Avatar billede bidetus Nybegynder
24. maj 2002 - 12:31 #3
kan det eventuelt være hardiskne som bliver for varme?

jeg vil prøve at slukke den helt i en dag eller ligende for at se om det skulle hjælpe.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
24. maj 2002 - 16:35 #4
hvis jeg var dig ville jeg sætte mit system til at slukke for dine harddiske efter et bestemt tids interval...det betyder så at harddisken ikke er tændt når der ikke sker noget på den, og i den anden ende, får man så det ud af det, at harddisken ikke bliver for varm på noget tidspunk, og at du så sparer ldt strøm engang imellem, når systemet ikke laver noget..
denne funktion kan aktiveres under indstillinger for pauseskærm( energibesparende skærmfunktion..

Mine egne erfaringer med denne funktion, er at hvis man har et rimlig hurtigt system(som dit), så tager det ingen tid, for harddisken at tænde sig selv, når der sker noget..

prøv dette, og vend så tilbage hvis det ikke virker....

wil/
Avatar billede bidetus Nybegynder
27. maj 2002 - 02:36 #5
Jeg fandt fejlen.... min NIC er defekt.