Avatar billede oletaft Nybegynder
24. maj 2002 - 09:47 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

CDR skiver?

Jeg har en DVD afspiller fra Sony, DVP NV 735, som ikke kan afspille CD-R skiver, men hvad er det der afgør om en skive er CD-R eller Original, kan man gøre noget for at løse det problem, med en tusch? Eller hvad gør man? Brænder man skiven med kraftigere laser??

200 poiont til den der har svaret eller det der ligner

:)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. maj 2002 - 09:50 #1
du kan intet gøre, end at købe orginal CD'er!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. maj 2002 - 09:52 #2
det er DVD'ens laser hovede der bestemmer om den kan læse CD-r

jeg har selv en panasonic DVD der heller ikke kan spille CD-r, og det er selvom jeg har chippet den!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. maj 2002 - 09:54 #3
CD-r http://searchstorage.techtarget.com/sDefinition/0,,sid5_gci507073,00.html

Like regular CDs (all the various formats are based on the original Red Book CD-DA), CD-Rs are composed of a polycarbonate plastic substrate, a thin reflective metal coating, and a protective outer coating. However, in a CD-R, a layer of organic polymer dye between the polycarbonate and metal layers serves as the recording medium. The composition of the dye is permanently transformed by exposure to a specific frequency of light
Avatar billede oletaft Nybegynder
24. maj 2002 - 09:57 #4
Svar lige.. Da jeg ikke kan give dig point på en kommentar :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. maj 2002 - 09:59 #5
jeg vil kun have 30Pointz! ;o)

200 er for meget, efter min mening!
Avatar billede oletaft Nybegynder
24. maj 2002 - 09:59 #6
En test..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. maj 2002 - 10:00 #7
Takker For Pointz! ;o)
Avatar billede oletaft Nybegynder
24. maj 2002 - 10:00 #8
Sådan...

Jeg havde ellers læst alt muligt om den teknologi, men jeg ville lige give det en chance..

Tak for hjælpen..