Avatar billede hugoerik Nybegynder
24. maj 2002 - 09:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

netbiosforbindelser/uønskede opkoplinger

For et halvt års tid siden fik jeg adsl. og det var jo bare lykken. Men, men indenfor de første 2 mnd. havde jeg dagligt virus i ca. 1000-2000 filer
og i den forbindelse opdagede jeg at der var fremmede computere på min pc,er.
Så satte jeg firewall til at spørge hver gang der er nogen der forsøger adgang, hvilket resulterer i at jeg de første 15-20 minuter kan sidde og trykke nej til forespørgsler, det er den undelynemig fuck. Jeg har lokalt netværk (hub)til min bærbare hvor firewall er sat op på samme måde men den får jeg aldrig forespørgsler på.?????
Avatar billede jakeman Nybegynder
24. maj 2002 - 09:17 #1
har du set om det er indadgående eller udadgående porte der er tale om?
Avatar billede prodic Mester
24. maj 2002 - 09:19 #2
Hvad er problemet?
Vil du gerne af med virusserne/følgevirkningerne/at du skal klikke nej hver gang du starter op?
Avatar billede hugoerik Nybegynder
24. maj 2002 - 09:34 #3
det er indadgående/jeg vil gerne undgå at skulle bruge tid på at sige (uden at jeg behøver trække stikket ud)
Avatar billede hugoerik Nybegynder
24. maj 2002 - 09:36 #4
(rettelse)tid på at sige fra
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2002 - 09:43 #5
hugoerik>Du kan bare deaktivere netbios. Det har ingen reel betydning for dit lokal netværk.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2002 - 09:43 #6
hugoerik>Hvorfor svare du på dit eget spørgsmål?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2002 - 09:45 #7
Start - indstillinger - netværk - klik på TCP/IP protokollen - klik egenskaber - klik på fanen wins - sæt hak i deaktiver netbios over TCP/IP.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2002 - 09:47 #8
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2002 - 09:47 #9
Der skulle gerne stå stealth under port status.