Avatar billede webberboy Nybegynder
24. maj 2002 - 07:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Harddisk der Tigger

Hej. Jeg ville lige høre om i kunne give mig et svar, at hvorfor min Harddisk den tigger. Det sker tit når den er ved at loade store ting, og lige nu er jeg faktisk ude for den ikke engang kan komme ind i windows for den står der og tigger. Den går helt kold når den tigger, så vile jeg spørge om der fantes et rensnings program af en art til en harddisk, for jeg har prøvet at formatere det hjælper så i et pardage men såkommer det igen. Men hvad kan jeg gøre. Det er en IBM 30 GB. MVH. Tommy Larsen. Håber i kan hjælpe mig. på forhånd tak-.
Avatar billede scb Praktikant
24. maj 2002 - 08:27 #1
Skynd dig at tage back-up, og købe en ny harddisk, den synger på sidste vers.
Når en HD klikker er det fordi læsehovedet kører helt ud til den ene side, og det gør det hvis den har svært at læse data, og der er ikke andet at gøre end at udskifte den.
-SCB
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
24. maj 2002 - 08:28 #2
Hvis lyden er ret markant, så fejler disken jo nok noget,
og du bør bytte den under garanti. (der er 3 års fabriks-garanti på IBM)
Avatar billede webberboy Nybegynder
24. maj 2002 - 08:32 #3
ja men hvad kan jeg gøre, jeg har købt computeren i gul og gratis og den er fra år 2000 men hvordna skal jehg for holde mig til det ??
Avatar billede scb Praktikant
24. maj 2002 - 08:38 #4
Står der et årstal på din harddisk, den kan jo godt være ældre end år 2000, hvis den er ovre garantien, hvor man skal kunne fremvise købsfaktura, er der ikke andet at gøre end købe en ny harddisk.
-SCB
Avatar billede webberboy Nybegynder
24. maj 2002 - 08:41 #5
ok men jeg har jo ikke kvittering på computeren for den havde naren smidt væk, men tror i ike jeg stadigkan få den byttet ?
Avatar billede scb Praktikant
24. maj 2002 - 08:47 #6
Start med at kigge på din harddisk og se hvor gammel den reelt er, er den over 3 år er der ikke noget at gøre, ellers kan du jo prøve at kontakte IBM's support.
Jeg havde for nylig en Samsung disk som importøren byttede under garanti, da forhandleren var lukket, der skulle der medsendes kvittering.
-SCB
Avatar billede webberboy Nybegynder
24. maj 2002 - 08:47 #7
der står September 2000 på Harddisken
Avatar billede webberboy Nybegynder
24. maj 2002 - 08:48 #8
men jeg ved at computeren er købt i Proconsult og der fulgte Harddisken med !
Avatar billede scb Praktikant
24. maj 2002 - 08:57 #9
Så burde der jo være en chance, også uden kvittering.
-SCB
Avatar billede webberboy Nybegynder
24. maj 2002 - 08:59 #10
Ja jeg kan jo bare sige at jeg hedder det og det selvom jeg ik hedder pog for de har det vel registreret på computeren
Avatar billede webberboy Nybegynder
24. maj 2002 - 09:05 #11
DET VIRKEDE !!! Jeg skulle bare komme ind med den og den ville blive sendt til ombygning !!! tak for hjælpen Scb