Avatar billede champman2000 Nybegynder
24. maj 2002 - 05:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

FTP "virker ikke"

Ok, først lidt info. Mit styresystem er Win XP og bruger bl.a. ZoneAlarm som firewall.

Mit problem er ret simpelt, i den forstand at ftp ganske enkelt ikke virker på min computer! Det startede med at jeg skiftede til Win XP fornyelig og installerede CuteFTP 4.2. I starten kunne jeg godt logge på de servere jeg har adgang til, men ligepludselig gik mit FTP program i stå når den skulle logge på - (programmet frøs ikke).

Jeg installerede derfor et andet program FlashFXP, som virkede fint indtil jeg afinstallerede CuteFTP og installerede det igen. Nu kunne jeg igen bruge CuteFTP, men igen en dag stoppede den med at logge på.

Her er hvad den kommer til i CuteFTP:
STATUS:>    Connect: Friday 05:02:03 05-24-2002
STATUS:>    Connecting to ftp.xxxxxxxxxx.dk
STATUS:>    Connecting to ftp.xxxxxxxxxx.dk (ip = xxx.xxx.xxx.xxx)
STATUS:>    Socket connected. Waiting for welcome message...
ERROR:>    Timeout
ERROR:>    Can't login. Disconnecting...

Her er hvad den kommer til i FlashFXP:
WinSock 2.0
Connecting to xxxxxxxxxx.dk
Connected to ftp.xxxxxxxxxx.dk Port 21
Connection failed (Connection lost)
Delaying for 120 seconds before reconnect attempt #1

Har prøvet at geninstallere WinXP over det nuværende og synes derudover at jeg har prøvet alt, men kan altså ikke finde fejlen! Nogen der ved hvad fejlen evt. kan være???
Avatar billede slinky Nybegynder
24. maj 2002 - 05:36 #1
det ser ud som om at der er den ftp du prøver at connecte til at der er noget i vejen med!
Avatar billede a1a1 Novice
24. maj 2002 - 05:52 #2
prøv igennem din browser?
(skriv ftp://xxxxxxxxxxxx.dk)
og udfyld bruger og pass

har du adsl? så kan det jo være routeren der blokerer for port 21?

eller at den server du prøver at connecte til har "slukket" for ftp'en?
Avatar billede champman2000 Nybegynder
24. maj 2002 - 06:34 #3
Har prøvet at connecte med browseren. Det er det der er underligt - uanset hvad jeg bruger hjælper det ikke.

Jeg har ADSL men bruger ingen router og det er den server jeg prøver at connecte til er kun en af mange. Der er ikke stor chance for at samtlige servere er nede :)
Avatar billede webberboy Nybegynder
24. maj 2002 - 07:41 #4
Du kan prøve at hente det her program LeapFTP, jeg havde også problmer med at connecte til FTP server på mit Win Xp min så en af mine venner sagde, jeg skulle prøve det her program, så prøvede jeg det og siden har det bare virket. men du kan downloade det her ftp://ftp.leapware.com/pub/lftp272.exe og det er bare kanont. Godt nok ikke så meget grafik som de andre men det er let og brugeligt prøv det. MVH. Tommy Larsen.
Avatar billede champman2000 Nybegynder
24. maj 2002 - 18:02 #5
LOL ... du har givet mit et ftp link - kan ikke kommer derind :D
Avatar billede micsmi Nybegynder
24. maj 2002 - 18:09 #6
Prøv det her program til at connecte til:
Navn: LeechFTP
Download URL: ??..

Håber du kan bruge det..
Avatar billede champman2000 Nybegynder
24. maj 2002 - 18:26 #7
Ok, blot for sjov har jeg downloadet programmerne, men det virker ikke!

Forøvrigt ønsker jeg en varig løsning så jeg kan bruge det FTP program jeg ønsker.
Avatar billede champman2000 Nybegynder
24. marts 2006 - 20:29 #8
Svar.