Avatar billede buck Nybegynder
24. juli 2000 - 19:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Squid2 HOWTO??

Hvor finder jeg en god Squid2 HOWTO eller lignende vejledning?
Forsøger at installere Squid2 med en SuSE 6.4.
Avatar billede mcmartin Nybegynder
24. juli 2000 - 22:12 #1
Til konfiguration af squid
er den bedste kilde IMO selve konfig filen
(ligger nok her: /etc/squid/squid.conf)

Til installation kan du kigge på squid´s egen hjemmeside: http://www.squid-cache.org/
Avatar billede victor44 Nybegynder
25. juli 2000 - 00:58 #2
Hvad er dit problem med squid ?
Avatar billede buck Nybegynder
25. juli 2000 - 08:29 #3
Victor44> Jeg mangler bare lidt installationsvejledning, men det ser ud til at mcmartins link opfylder mine ønsker!

Det lykkedes mig iøvrigt at få min HPe3000 server til at få forbindelse til Internettet ved hjælp af Linux´ Masqerade!!  :-)
Avatar billede victor44 Nybegynder
25. juli 2000 - 10:26 #4
Det lyder godt.
Så skal du bare huske at sikre din squid så den ikke kan misbruges.
Og lukke for alle unødvendige sevices på din LINUX maskine så den ikke misbruges af Internettes væmmelige folk.
Jeg går ud fra at du bruger den som gateway/firewall.
Hvis du vil vide mere om sikkerhed er du velkommen til at sende en mail.