Avatar billede mivpiv Nybegynder
23. maj 2002 - 17:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VHS --> DV

Hej.
Jeg har nogle VHS sekvenser, som jeg skal lave stills af til en opgave. Jeg har et Sony DV kamera, som skulle kunne optage fra både tv og vhs. Desuden har mit nye Philips-tv både s-video og rød, hvid, gul-indgange der passer til dv-kameraets stik. Men der kommer ikke noget billede på kameraets display. Min video er ikke mange sure sild værd - den har kun scart-indgange, men det skulle kunne lade sig gøre gennem tv'et.. Er der nogen der kan hjælpe? Er der måske en måde at få VHS direkte fra tv over i computeren? På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede hanloven Mester
24. maj 2002 - 04:25 #1
Her har du rimelig mange muligheder. Hvis dit kamera har en analog indgang vil du kunne optage videoen, fra dit VHS bånd, ind på DV båndet. - Og så føre det til pc'en med et firewire kort.

Du har også den mulighed at anskaffe et TV-kort, som gir dig mulighed for at optage videoen (Incl stills) fra dit videobånd. (Jeg kan anbefale Pinnacle, som er genialt til det fornål)

www.edbpriser.dk har billige priser på de kort.

God fornøjelse.
// Hanloven.
Avatar billede mivpiv Nybegynder
24. maj 2002 - 15:50 #2
hm tak for det