Avatar billede rthuls Nybegynder
23. maj 2002 - 16:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

højre juster tekst fra database

Jeg skal have højre justeret $raekke['pris'], det svære er at det skal virke i flash.

Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/215128

-----------scriptet------------
$teksten = '';
$id = 0;

$resultat = mysql_query("SELECT beskrivelse, pris from menukort_linie WHERE type_id <= 3 ORDER BY type_id, beskrivelse");

while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {

$id++;

$tempvar = urlencode("tekst" . $id);
$tempvar .= "=";
$tempvar .= urlencode($raekke['beskrivelse'] .= "\r");
$tempvar .=  "<div align=\"right\">" .$raekke['pris'] . "</div>\r" ;

$teksten.= $tempvar . "&";

}
print "&".$teksten."antal=".$id."&yepDu=yep&";
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 16:11 #1
Hov det script kender jeg ;-)

i øvrigt bør du ændre det lidt.

print utf8_encode( "&".$teksten."antal=".$id."&yepDu=yep&";);

Jeg ville vælge at lave et felt ved siden af...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 16:14 #2
hov der mangler lige en parentes...

print utf8_encode(("&".$teksten."antal=".$id."&yepDu=yep&"));
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 16:23 #3
Jeg ser du har ændret i mit oprindelige script og brugt url_encode i stedet - Nogen speciel grund?? Flash 6 playeren forstår det ganske ringe - Hvorimod uft8 kører lige igennem.

Anyway er jeg lidt i tvivl om det jeg skrev gav mening. Jeg ville lave et nyt tekst felt ud for "hovedfeltet" og så læse prisen ind der.

i øvrigt forstår Flash (ligegyldigt version) slet ikke <div> - Du er begrænset til HTML 1 syntax.

Dvs.

<a>
<br>
<p>
<b>
<i>
<u>

og et par stykker til :)

/Nikolaj
Avatar billede rthuls Nybegynder
23. maj 2002 - 16:25 #4
Æøå virker også med urlencode :)

Jeg kan ikke have 2 tekstfeltet, da teksten fra beskrivelse nogengange fylder mange linier og pris vil så ikke komme til at stå ud for den rigtige beskrivelse
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 16:27 #5
Så har du et problem for du kan ikke lave en samtidig højre/venstre justering.

Når jeg siger utf8 encode så er detfor at være 100% sikker - Flash MX læser ikke æøå korrekt hver gang med url_encode.
Avatar billede cont_manager Nybegynder
24. maj 2002 - 00:44 #6
Må man så spørge d'herrer hvad hhv. urlencode og utf8 er?? Jeg ved normalt godt hvad url encoding er, men hvad snakker I om her? ((-:
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. maj 2002 - 00:46 #7
utf8 er simpelthen unicode format - Dvs der understøttes langt flere karaktersæt end ellers.

http://www.php.net/manual/en/function.utf8-encode.php
Avatar billede cont_manager Nybegynder
24. maj 2002 - 00:48 #8
Tak. (:
Avatar billede alexander_j Nybegynder
24. maj 2002 - 22:56 #9
Hvad hedder en tilsvarende kommando til 'utf8_encode' i ASP?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2003 - 05:11 #10
ehe lukke???