Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. juli 2000 - 14:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

<IFRAME> i Netscape ??

Har netscape et tag der virker som <IFRAME> i IE ??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. juli 2000 - 14:57 #1
Øhh ... lidt dårligt formuleret..

IE har <IFRAME>! Har netscape et tag der gør det samme ?
Avatar billede razor Nybegynder
24. juli 2000 - 15:08 #2
ja, hvis du henter 6\'eren
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. juli 2000 - 15:31 #3
Det gør jeg heller ikke for den lugter!!!
Jeg kan ikke fordrage Netscape, men når jeg laver noget i ASP til andre, hvor jeg gerne vil bruge en <IFRAME> eller noget der gør det samme, er jeg jo nødt til at finde noget der virker < 6\'eren..
Avatar billede sokristi Nybegynder
24. juli 2000 - 16:37 #4
Netscape har <layer>, men den skal programmeres *noget* anderledes end <iframe>
Avatar billede dannyqul Nybegynder
25. juli 2000 - 22:57 #5
<iframe> virker ikke i netscape hvilket du nok har opdaget. men man skal bruge noget der hedder layer i stedet. det virken nogt anderledes. og det skal \"programmerer\" på en meget anderledes måde.
Avatar billede sokristi Nybegynder
26. juli 2000 - 09:26 #6
dannygul>> Hvis du skal forfremme min kommentar til et svar, er det da meget nemmere bare at bruge ctrl/c-ctrlv/v i stedet for at omskrive det :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. juli 2000 - 11:01 #7
<< sokristi >>

Kan du forklare hvordan man bruger <LAYER> eller er det VIRKLIG besværligt ??
Avatar billede sokristi Nybegynder
27. juli 2000 - 12:08 #8
Der er *meget* længe siden, at jeg har kigget på den tag, jeg vil helst ikke anvende noget, som ikke understøttes i det mindste af begge \"de store\". Desuden skriver jeg mest til firmaets intranet, og der behøver keg kun at tage hensyn til IE :-]
Jeg tror faktisk, at Netscape selv har fjernet <layer> i 6\'eren.
Prøv evt. at kigge lidt på: http://www.blooberry.com/indexdot/html/tagpages/l/layer.htm
Jeg har beklageligvis ikke ret meget tid til at søge videre, jeg er ved at lade op til min ferie (skrivebordet skal ryddes!)

Hvad vil du i øvrigt bruge <iframe> funktionen (eller tilsvarende) til? Det kunne jo være, at der var andre muligheder :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. juli 2000 - 12:24 #9
Hmm .. okay.

Grunden til at jeg vil bruge <IFRAME> er at jeg har en side som jeg regner med vil bliver reloaded en helvedes masse gange (det er til admin delen i et simpelt shopping system) og der vil jeg undgå at hele siden reloader hele tiden og dermed undgå at den kommer i historyen 27 gange ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. august 2000 - 04:49 #10
Lukker ? ..
Avatar billede olebole Juniormester
01. august 2000 - 20:54 #11
<ole>
Prøv at gå til:
  http://www.dansteinman.com/dynduo/
...og se under \'External Source Files\'. Der kan du uden tvivl finde noget brugbart.
/Vh
</bole>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. august 2000 - 20:57 #12
<< olebole >>

Nu er jeg nået så langt i mit system at det er ligemeget (da det virker lige fint i både NS og IE ..) så nu har jeg desværre ikke noget at bruge det til :(

Ellers tak ..
Avatar billede olebole Juniormester
01. august 2000 - 23:01 #13
Vær ikke ked af det...tværtimod!

Anytime ;-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. august 2000 - 11:36 #14
Tak ;)