Avatar billede bokkis Nybegynder
23. maj 2002 - 15:07 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

won2000 profesional + IIS Server

Har lidt problemer med at få dette til at fungere.
Vil gerne programere i ASP og har derfor installeret ISS fra win2000 cd'en i dag, men når jeg åbner internet explorer kan jeg ikke se siden.
Mit computernavn er bokkis, og i adressebaren skriver jeg:
http://bokkis/localstart.asp

Men jeg får kun HTTP 404 Not Found

Skal man gøre noget først, for at det skal virke?
Avatar billede shaggy Nybegynder
23. maj 2002 - 15:18 #1
læg lokalstart ind i
c:\inetpub\wwwroot
Avatar billede teamdev Novice
23. maj 2002 - 15:19 #2
Hvor har IIS sit default bibliotek (root)

du kan jo prøve at nøjes med at skrive:
http://bokkis/
Avatar billede teamdev Novice
23. maj 2002 - 15:20 #3
Ellers kan du gå ind i administrative - iis admin, og omdefinere hvor du har dine sider liggende (default website - properties).
Avatar billede bokkis Nybegynder
23. maj 2002 - 15:29 #4
localstart.asp ligger i c:\Inetpub\wwwroot
Har også prøvet med kun http://bokkis
Avatar billede teamdev Novice
23. maj 2002 - 15:36 #5
Avatar billede shaggy Nybegynder
23. maj 2002 - 15:36 #6
det tyder på, at ISS ikke er aktiveret eller ikke kører ordentligt så! Prøv lige om den kan finde nogle html filer....
Avatar billede teamdev Novice
23. maj 2002 - 15:38 #7
Og default website har som hjemmebibliotek (homedir) c:\inetpub\wwwroot  ??
Avatar billede bokkis Nybegynder
23. maj 2002 - 15:45 #8
Har også forsøgt med localhost
kopierte en html fil ind i samme mappe, men den kunne den heller ikke finde
Avatar billede bokkis Nybegynder
23. maj 2002 - 15:46 #9
Tror jeg vil forsøge at installere ISS en gang mere
Avatar billede teamdev Novice
23. maj 2002 - 15:47 #10
Så er din IIS ikke aktiv.

Prøv i administrative - IIS Admin, vælg default website, højreklik, vælg start (eller stop og dernæst start)
Avatar billede teamdev Novice
23. maj 2002 - 15:48 #11
Og husk at sikre dig at default website peger på det bibliotek du ligger filerne i.
Avatar billede bokkis Nybegynder
23. maj 2002 - 15:49 #12
Hvor finder jeg "administrative" ?
Avatar billede teamdev Novice
23. maj 2002 - 15:50 #13
administrative tools under settings (kontrolpanel)
Du skal ha' administrative rettigheder, også under installation af IIS
Avatar billede shaggy Nybegynder
23. maj 2002 - 15:56 #14
enig med teamdev, ISS er vist ikke aktiv!
Avatar billede teamdev Novice
23. maj 2002 - 15:57 #15
Ved ikke om den overhovedet vil installeres uden admin rettighed
Avatar billede bokkis Nybegynder
23. maj 2002 - 16:01 #16
Er logget på computeren under "Administrator"
Er koblet til et lokalnetværk på et kollegie, ved ikke om det har nogen betydning.
Under kontrolpanel->Administration->Tjenester-> er det en IIS Admin-tjeneste, men jeg kan ikke se at man kan forandre default website der.
Vil forsøge at installere igen, for at se om det hjælper.
Avatar billede teamdev Novice
23. maj 2002 - 16:09 #17
kontrolpanel->Administration->Tjenester-> er det en IIS Admin-tjeneste

her er din computer listet med et + ud for
Klik på det og du ser
default ftp
default web
default SMTP

højreklik på web og vælg start hvis den ikke kører.

Ellers må du prøve at reinstallere IIS - som administrator
Avatar billede bokkis Nybegynder
23. maj 2002 - 16:36 #18
Kan ikke få det til at fungere, vet ikke hvad der er galt. I får lidt point som tak for de mange gode råd:)
Avatar billede shaggy Nybegynder
23. maj 2002 - 18:33 #19
takker, beklager makker!

Lige en sidste ide.
www.why2k.org/eksperten/iss.gif <- her kan du se hvordan det helst skulle se ud! Ved at højreklikke på "Standart Web Hotel" kan du start og stoppe ISS. Under egenskaber kan du indstille alt det andet! Ellers kan du tage et screenshot af din indstilling og sende til muttley@why2k.org - det skal sgu virke
Avatar billede bokkis Nybegynder
24. maj 2002 - 11:10 #20
Jeg reinstallerte IIS, og nu fungerer det bedre, dog får jeg en 500 Internal Server Error når jeg vil køre asp filer.
Avatar billede teamdev Novice
24. maj 2002 - 11:22 #21
får du også en 500 internal når du kalder localstart.asp?
Avatar billede bokkis Nybegynder
24. maj 2002 - 11:29 #22
Ja
Avatar billede bokkis Nybegynder
24. maj 2002 - 11:51 #23
Får denne besked:
Serveren har fundet en fejl, da et program blev indlæst under behandling af anmodningen.