Avatar billede cork Nybegynder
23. maj 2002 - 12:55 Der er 5 kommentarer

Process...

Jeg vil gerne sætte en process der vise hvor mange procent den har nået. Det skal gælder når jeg sletter mapper og filer. Og når jeg downloader... Men hvordan gør jeg det nemmest?
Avatar billede hermandsen Juniormester
23. maj 2002 - 13:35 #1
Når du skal slette filer:

Tæl antallet af filer der skal slettes og sæt det til maks på din proces.

Når du så har slettet en fil lægger du bare en til den proces' position.
Avatar billede zimp Nybegynder
23. maj 2002 - 13:37 #2
shFileOperation funktionen er nok dit bedste bud hvis du vil have noget nemt. Mht. download så kommer det an på hvordan du downloader.
Avatar billede cork Nybegynder
24. maj 2002 - 07:29 #3
Hermandsen<<< Det kan jeg ikke. Den mappe jeg skal slette er Temp filer fra internettet. Og det variere jo...

Zimp<<< Jeg vil download med ShellAPI...
Avatar billede zimp Nybegynder
24. maj 2002 - 11:29 #4
Du kan tælle filerne ved at lave FindFirst/FindNext og smide dem i en TStringList. Så kan du slette dem ved at løbe listen igennem. Så har du helt styr over hvad der vises. Ellers kig på shFileOperation. Den kan give dig nøjagtig den samme indikator som du ser når du sletter filerne manuelt i Windows, med et enkelt funktionskald.

Hvis du bruger en funktion fra ShellApi til at downloade, så har du nok også mulighed for at en dialog box frem. I shFileOperation er det bare et enkelt parameter der skal sættes.
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. maj 2002 - 01:10 #5
>>cork
Jeg havde sådan set regnet med at når du viste hvilke filer der skulle slettes, så viste du nok også hvor mange der var! :)