Avatar billede sj0veren Nybegynder
24. juli 2000 - 12:05 Der er 32 kommentarer

Frontpage skal sende mig de udfyldte oplysninger

Jeg kan ikke få frontpage til at sende mig de formulare jeg har lagt på min hjemmeside.
Har siddet og editeret send knappen, så der står den skal sende til min mail, men jeg ved ikke helt hvad jeg gør forkert...
Kan man få det sendt til sin mail, eller skal man gøre så den sender det til en anden side?
Hvis det er tilfældet vil jeg gerne vide hvordan man opretter en sådan side der modtager de oplysninger...
På forhånd tak :-)
Avatar billede ghostface Nybegynder
24. juli 2000 - 12:13 #1
Kan du ikke lige sende koden?

I FP er der ellers 2 muligheder, som man kan indstille uden nogle problemer:
Du kan få den til at sende til din email eller til en txt-fil. Meget simpelt...
Avatar billede laserzap Nybegynder
24. juli 2000 - 12:14 #2
Hej.

Har du Frontpagev ext. ??? Hvis ikke kan det godt være problemet.
Avatar billede hojben Novice
24. juli 2000 - 12:16 #3
Det kan oxi være at din udbyder IKKE har rettet deres frontpg.ini til så at den ved hvor den skal sendes gennem.
Avatar billede Jman Praktikant
24. juli 2000 - 12:17 #4
Hvilken fejlmeddelelse får du? - er det noget med ODBC\'en?
Avatar billede hojben Novice
24. juli 2000 - 12:20 #5
laser >> Hvis ikke SÅ er det det der er problemet..
Superior >> Hvad har ODBC og Frontpage dog med hinanden at gøre??? *Nada*
Avatar billede brian Nybegynder
24. juli 2000 - 12:21 #6
Når du har oprettet din formular højreklikker du på den og vælger egenskaber for formular.

Der kan du vælge at gemme det i en tekstfil og/eller få oplysningerne tilsendt på e-mail. Du har tilmed mulighed for at sende oplysninger til flere andre f.eks. et asp-script.

Klik evt. på indstillinger i bunden der for du flere muligheder for at indstille tekstfiler, e.mail o.s.v.

Dette gælder i FP2000 men da jeg har set at du har oprettet et andet spg. ang. FP2000 går jeg ud fra at du benytter det.
Avatar billede sj0veren Nybegynder
24. juli 2000 - 12:32 #7
Problemet er at jeg har skrevet min e-mail addresse i indstillingerne og jeg har valgt at den skal sende mig oplysningerne som formatteret text.Altså dvs. at jeg har udfyldt under fane e-mail resultater.
Men problemet er at jeg ahr selv afprøvet det og jeg modtager ingen e-mail med de indskrevne oplysninger.
Jeg spurgte før hvordan man lavede en upload box, den har jeg lavet nu, men hvordan får jeg den registreret i det hele så billedet også bliver sendt til min mail addresse? Det er nemlig kun de boxe man kan skrive i som jeg selv har oprettet via indsæt formular muligheden i FP2000 som er registreret i det den skal sende til mig...

Takker for de mange svar indtil videre, men virker stadig ikke :-)
Avatar billede brian Nybegynder
24. juli 2000 - 12:36 #8
Kan du lige vise koden - fra : <!--webbot bot=\"SaveResults\"
og videre frem
Avatar billede sj0veren Nybegynder
24. juli 2000 - 12:38 #9
Jo self. værsgo:

<form method=\"POST\" name=\"Tilmelding\" action=\"--WEBBOT-SELF--\">
  <!--webbot bot=\"SaveResults\" S-Email-Format=\"TEXT/PRE\"
  S-Email-Address=\"jeanp@cool.dk\" B-Email-Label-Fields=\"TRUE\"
  B-Email-Subject-From-Field=\"FALSE\"
  S-Email-Subject=\"Tilmelding fra Profil-forum\" S-Builtin-Fields -->
  <p><font face=\"Arial\">Nickname: <input type=\"text\" name=\"Nickname\" size=\"20\"></font></p>
  <p><font face=\"Arial\">*Fornanvn: <input type=\"text\" name=\"Fornavn\" size=\"20\"></font></p>
  <p><font face=\"Arial\">Landsdel: <select size=\"1\" name=\"Landsdel\">
    <option selected>København</option>
    <option>Øvrige Sjælland</option>
    <option>Fyn</option>
    <option>Sønder Jylland</option>
    <option>Midt Jylland</option>
    <option>Nord Jylland</option>
    <option>Øvrige Danmark</option>
  </select></font></p>
  <p><font face=\"Arial\">Alder: <input type=\"text\" name=\"Alder\" size=\"20\"></font></p>
  <p><font face=\"Arial\">e-mail: <input type=\"text\" name=\"mail\" size=\"20\"></font></p>
  <p><font face=\"Arial\">*ICQ: <input type=\"text\" name=\"ICQ\" size=\"20\" id=\"fp1\"></font></p>
  <p><font face=\"Arial\">Billede: </font><!--webbot bot=\"HTMLMarkup\" startspan --><input type=file>
<FORM .... ENCTYPE=multipart/form-Data><!--webbot bot=\"HTMLMarkup\" endspan -->
  </p>
  <p><input type=\"submit\" value=\"OK\" name=\"OK\">&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type=\"reset\" value=\"Slet alt\" name=\"Slet alt\"></p>
</form>
<p>&nbsp;</p>

</body>

</html>
Avatar billede brian Nybegynder
24. juli 2000 - 12:44 #10
Der er en del rod i det.

Har du prøvet at slette formularen og begynde forfra ??

Her kan du se hvordan min ser ud :

<!--webbot bot=\"SaveResults\" startspan U-File=\"_private/feedback.txt\"

S-Format=\"TEXT/TSV\" S-Label-Fields=\"TRUE\" B-Reverse-Chronology=\"FALSE\"

S-Email-Format=\"TEXT/PRE\" S-Email-Address=\"feedback@cb-consult.dk\"

B-Email-Label-Fields=\"TRUE\" S-Date-Format=\"%d %b %Y\" S-Time-Format=\"%H:%M:%S\"

S-Builtin-Fields=\"REMOTE_NAME REMOTE_USER HTTP_USER_AGENT Date Time\" -->
<input TYPE=\"hidden\" NAME=\"VTI-GROUP\" VALUE=\"0\">

<!--webbot bot=\"SaveResults\" endspan -->
Avatar billede sj0veren Nybegynder
24. juli 2000 - 12:56 #11
Når jeg trykker på send knappen efter at have udfyldt oplysningerne, går browseren til denne side:
http://users.cybercity.dk/~cfp2640/tilmeld/--WEBBOT-SELF--
og siger siden kan ikke vises...
Er det noget med det der er fejlen?
Avatar billede brian Nybegynder
24. juli 2000 - 13:04 #12
Prøv at oprette en ny formular f.eks. den færdiglavede bekræftelsesformular. tilføj dine oplysninger i egenskaberne for formularen og prøv at udfylde/sende og se hvad der sker.
Avatar billede sj0veren Nybegynder
24. juli 2000 - 13:07 #13
God idé!!!
Avatar billede sj0veren Nybegynder
24. juli 2000 - 13:14 #14
Den siger skam stadig det med at siden ikke findes... Kan det være at min ISP ikke understøtter denne form? Altså --WEBBOT--
Avatar billede brian Nybegynder
24. juli 2000 - 13:19 #15
Det er MEGET muligt. Er du sikker på at de understøtter FP2000 ???
Avatar billede brian Nybegynder
24. juli 2000 - 13:20 #16
De kan godt understøtte FP ext. men de SKAL også understøtte FP2000 for at du kan udnytte det fuldt ud.
Avatar billede brian Nybegynder
24. juli 2000 - 13:22 #17
Sker der noget i den tekstfil du har defineret ?
Avatar billede sj0veren Nybegynder
24. juli 2000 - 13:26 #18
Jeg har ikke helt styr på hvordan jeg vælger den side den skal ligge resultaterne hen på. Når jeg siger gennemse i frontpage, kan jeg kun browse i en mappe der hedder Active Websteder, og den er tom...
Avatar billede altinet Nybegynder
24. juli 2000 - 13:26 #19
Jeg har hos flere forskellige ISP\'er oplevet, at de ikke har opdateret deres frontPage ini.-fil med oplysninger om hvilken mail server FrontPage extensions skal bruge når der skal sendes mail.
Hvis dette ikke er gjort, kan FrontPage ikke finde ud af at sende mailen.
Jeg har også oplevet, at indstillingrene for formularen SKAL foretages online, d.v.s. direkte på webhotellet. Hvis man foretager indstillingerne offline, og bagefter uploader siden med formularen, virker det ofte ikke.
Endelig vil jeg lige nævne, at afsending af mail via FrontPage ikke er tilgængelig offline , (altså når du prøver dine sider af på din egen computer), men det ved du formentlig.

mvh.
Lars Paulsen
Avatar billede sj0veren Nybegynder
24. juli 2000 - 13:33 #20
Har lige modtaget mail fra Cybercity... Jeg kan ikke bruge frontpage extension, så dvs, at det ikke var mig der var helt dum...
Men jeg takker mange gange for hjælpen :-)
Avatar billede sj0veren Nybegynder
24. juli 2000 - 13:34 #21
Men hvis der er en der har et forslag til et af de steder hvor man kan få en web addresse og hvor man kan bruge FP ext. så må i meget gerne skrive det
Avatar billede altinet Nybegynder
24. juli 2000 - 13:50 #22
World Online!
http://www.wol.dk

..eller hvis det er webhotel:
http://www.netsite.dk

Det er mine anbefalinger

:-) Lars Paulsen
Avatar billede ghostface Nybegynder
07. august 2000 - 13:52 #23
kan også få webhotel på wol.dk
Avatar billede hojben Novice
07. august 2000 - 13:55 #24
Avatar billede altinet Nybegynder
07. august 2000 - 13:55 #25
>>Ghostface
..Ved godt at man kan få webhotel hos wol.dk, men det er bare en del dyrere end hos Netsite...så det...

:-) Lars
Avatar billede ghostface Nybegynder
07. august 2000 - 13:58 #26
thx for info\'en ;-)

/ghostface
Avatar billede brian Nybegynder
07. august 2000 - 14:00 #27
Det er vel ikke altid pengene man skal se på. der er vel også en vigtig ting såsom service o.s.v.

Jeg har selv domæne/webhotel hos WOL og er meget tilfreds. Har haft hos andre men blev aldrig helt tilfreds.

Desuden giver jeg 250 kr. halvårligt hvilket jo ikke er en herregård.
Avatar billede ghostface Nybegynder
07. august 2000 - 14:04 #28
brian>> jeg er meget enig med dig i, at WOL har så mange services, at man aldrig rigtigt kan løbe tør for muligheder (PHP, ASP, CGI etc...)

/ghostface
Avatar billede altinet Nybegynder
07. august 2000 - 14:35 #29
Har selv Netsite og er MEGET tilfreds. giver 69,- måned for...:
http://www.netsite.dk/lightsite.asp?menu=lightsite.asp

Har WOL ikke en trafikgrænse på webhotel??

:-) LARS

Avatar billede ghostface Nybegynder
07. august 2000 - 16:57 #30
Jo de har...

Er der slet ikke sådan noget hos netsite???

/ghostface
Avatar billede hojben Novice
07. august 2000 - 17:01 #31
det er der heller ikke ved netwebber.dk
Avatar billede nire Nybegynder
18. august 2000 - 09:14 #32
Hvis man vil udarbejde et nem script som man kan redigere i og som virker ligger der et her.
http://www.bkp.dk/lav_form.asp
Man kan redigere den i FP og det kræver ikke at man har fp.ext.