Avatar billede flpro Nybegynder
23. maj 2002 - 11:17 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at få JS menu til at virke søges

Hej
Jeg har en menu jeg ikke kan få til at fungere se : http://home19.inet.tele.dk/hf-/

Det er målet at jeg skal have en menu skerpilon der fungere i tabeller. Og hvor menuen ligger i sin egen mappe,sites sider i en anden mappe.
Jeg bruger DW

Jeg kan evt. tilsende menu mv.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 11:18 #1
En JS menu i regneark???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 11:21 #2
Nu har jeg rykket spørgsmålet over i javascript.
Avatar billede janvogt Praktikant
23. maj 2002 - 11:30 #3
Ja tak! Man kan godt lave menuer i Excel, men ovenstående har vist ikke ret meget med regneark at gøre ... :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2002 - 11:32 #4
;-)
Avatar billede helle_fred Nybegynder
23. maj 2002 - 11:46 #5
Hvad er problemet - du ser ud til at have en menu med popup-undermenuer som fungerer.

vh Helle
Avatar billede flpro Nybegynder
23. maj 2002 - 12:21 #6
Jag valgte at ligge spørgsmålet i DW da det er i det program jeg bruger til sites! Men det er sikkert ok her!
Avatar billede flpro Nybegynder
23. maj 2002 - 12:23 #7
Til Helle
På min pc bliver undersiderne ikke vist når jeg klikker på dem!
Avatar billede -master-d- Nybegynder
23. maj 2002 - 13:24 #8
Vil du ikke skrive koden på menuen måske så vi kan hjælpe ?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
23. maj 2002 - 17:24 #9
i linkene kan du evt. skrive hele adressen.
Altså i stedet for ../sider/links2.html, så skriver du http://home19.inet.tele.dk/hf-/sider/links2.html, det kan være det hjælper, for det ser ikke ud til at der opstår en fejl i scriptet.
Avatar billede flpro Nybegynder
24. maj 2002 - 10:17 #10
Jeg søger klart en' der vil gå ind og fixe menuen så den virker!!!!!
resultatet og erfaringerne lægger jeg/vi så op på denne side!
Ps. Som sagt jeg sender gerne menu mv.
Avatar billede flpro Nybegynder
24. maj 2002 - 10:48 #11
Til skovenborg
Du har ganske ret i at ved at lægge:
http://home19.inet.tele.dk/hf-/  + eks farve2.html
så virker det, MEN hvorfor virker det ikke uden ??
Som det fremgår af følgende er scriptet sat op til det(se nedenfor)
Hvordan er det man kan se kilde på scriptet ude på nettet ?

/*Hvis menuens "code" bliver lagt i en js-fil, eller hvis menuen bliverbrugt i forbindelse med frames, er det vigtigt, at nedenstående variabler bliver rigtige.
Det vil hjælpe dig med, at dine links bliver linked til den rigtige side, selvom dine filer ligger i en anden mappe.
OfflineUrl er den sti hvor js filen ligger lokalt.
Skal kun bruges for at du kn teste den inden den bliver uloaded. Husk - start med file:/// ! - og slut med /.                                                                                                */
oCMenu.offlineUrl="file:///G|/Inetpub/wwwroot/procon-site/"//oCMenu.offlineUrl="file:///C|/Inetpub/wwwroot/menu/"
//OnlineUrl er den hvor du ligger js filen på dit website. Husk at skrive den fulde sti.
oCMenu.onlineUrl="http://home19.inet.tele.dk/hf-/"//oCMenu.onlineUrl="http://www.test/test/"
Avatar billede skovenborg Nybegynder
24. maj 2002 - 11:41 #12
Jeg fandt kilden ved at læse downloade din js-fil - men bare rolig, jeg brugte den ikke til andet end at se om linkene var i orden.
Du kan jo altid skrive http://home19.inet.dk/hf-/ + hvor end den fil ligger henne.
Jeg kan ikke lige huske hvorfor linket ikke virker med mindre man skriver hele url'en, men jeg tror ikke du bare kan gå tilbage (..\) og så frem igen som du gør i koden.
Avatar billede flpro Nybegynder
24. maj 2002 - 11:49 #13
>> men bare rolig Du  er velkommen til at bruge hvad du vil :o)Jeg synes da det er smat at du kan se kilden

>> Jeg fandt kilden ved at læse downloade Kan du anvise mere præsist hvordan du gør
Avatar billede flpro Nybegynder
24. maj 2002 - 11:54 #14
Lad mig lige præsicere:
Jeg har behov for at der er en der vil lave menuen som en
menu skerpilon
hvor den som udganspunkt ligger i en 3 X 3 tabel uden bagrund (eller meget let udskiftelig bagrund.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
24. maj 2002 - 12:05 #15
Først gik jeg ind på kildekoden til din menu (ved at højre-klikke på undermenuerne. Herefter så jeg hvor filen lå ved at kigge mig lidt om i koden, og så skrev jeg oppe i addresse baren :
http://home19.inet.dk/hf-/biblioteket/etellerandet.js
Avatar billede flpro Nybegynder
30. maj 2002 - 08:56 #16
Jeg tager pointene hjem igen
Avatar billede skovenborg Nybegynder
30. maj 2002 - 10:47 #17
Fik du det ikke til at virke alligevel?
Avatar billede flpro Nybegynder
03. juni 2002 - 08:15 #18
Nej ikke når jeg lave en ny tabel site skerpilon. Jeg opretteren en ny spørgsmål hvor du skal være velkommen!!!!