Avatar billede peterskou Nybegynder
23. maj 2002 - 02:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

reset program

hejsa

Hvordan genstarter man sit program uden at alle værdierne i arraysene følger med.
Jeg kender funktionen "ReDim" men da jeg har mange arays syntes jeg der må være en smartere måde end at skulle have fat i hver enkel.

mvh. Peter
Avatar billede nolle_k Nybegynder
23. maj 2002 - 08:10 #1
Hvad mener du med at genstarte??? Hvis det bliver unloaded fra hukommelsen er der nok ikke så meget at gøre!
Avatar billede tjacob Juniormester
23. maj 2002 - 10:49 #2
Det tror jeg ikke du kan! Selv hvis du unloader alle forms og loader igen vil dine arrays stadig indeholde de oprindelige data.

Men du kan tømme alle dine arrays med éen kommando:

Erase array1, array2, array3    osv (arrayernes navn uden ())

/tjacob
Avatar billede tjacob Juniormester
23. maj 2002 - 10:53 #3
Hvis nogle af arrays er dynamiske, skal du dog bruge ReDim på dem, for at kunne fylde dem igen. Men hvis du kun har dem dynamiske for at kunne slette med ReDim kan du jo lave dem statiske.
Avatar billede tjacob Juniormester
23. maj 2002 - 11:05 #4
Bortset fra det, så går jeg ud fra at du redimmer evt dynamiske arrays lige inden du fylder dem, og så kan det jo være ligemeget.