Avatar billede virtus Nybegynder
23. maj 2002 - 00:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilken ville du købe ?

Jeg skal nu have sat en lille router på netværket og har nu nedsnærvret mine muligheder til disse 3

http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=22
ZyWall 1
1 User / 10/100Mbps LAN
Stateful Inspection Firewall med DoS
1 VPN IPSec, 3DES klient
Router med SUA/NAT og DHCP
WEB Konfigurator
10M WAN, 4 ports 10/100 M Switch
Pris : 1.978 kr

http://www.longshine.de/produkt/Router/883R-wrp-4f.htm
Longshine LCS-883R-WRP-4F
Type: ADSL Router
Speed: 10/100Mbit
Interface: 4 ports Switch + 1 port Printserver
Standard: 10Base-T / 100Base-TX / 802.11b
Wireless Access Point 11Mbps
Warranty: 5 Years
Pris :  1.995 kr

http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=4&yrp=12&zrp=99
Netgear MR314GE
Type: ADSL Gateway Ethernet NAT Router
Speed: Wireless 11 MBIT
Speed: Cable 10/100 Mbit
Interface: WLAN & 4 port switch RJ45
Standard: Wireless 11 MBIT / 1x10/100BaseTX RJ45
Warranty: 5 Years
Pris :  1.999 kr

Den router jeg vælger komme til at køre sammen med en TDC Bredbånd´s løsning på et 7 maskiners netværk.. 1 bærbar og 1 printer

Jeg har længe overvejet at anskaffe mig noget trådløst netværk da det ville være rart at kunne klippe ledningerne over til bærbaren.
Desuden har jeg en www server kørendne som ville nyde godt af lidt sikkerhed..

Min spørgsmål er så..
Hvad ville du vælge.. og Hvorfor.. ?

20 Point til de 5 første accepterede Svar
* Skal sq bruge nogle af de point =) *
Avatar billede a1a1 Novice
23. maj 2002 - 02:07 #1
den sidste har jo enda indbygget trådløst netværk, så det vil vel være fin.
Avatar billede virtus Nybegynder
23. maj 2002 - 08:15 #2
a1 > Det har både Longshine og Netgear Routerne..
Avatar billede javaha Nybegynder
23. maj 2002 - 08:52 #3
Hvad med denne her fra D-Link, koster 1500 kroner.
DI-804 Bredbandsrouter med inbyggd Switch och intrångsskydd

IP- och bredbandsmodemdelning:
Ansluter flera datorer till ett bredbandsmodem eller en Ethernet förbindelse.

10/100Mbps Ethernet Switch:
Inbyggd 4-portars Auto-sensing Switch.

VPN-stöd:
Stödjer PPTP och IPSec som medger VPN-anslutningar genom DI-804.
Intrångsskydd
Oönskade datapaket från utsidan blockeras.

DHCP-server stöd:
Datorerna på nätverket kan konfigureras för att automatiskt ta emot TCP/IP inställningar från DI-804 (max 253 st).

Webb-baserad konfiguration:
804:an konfigureras från vilken dator som helst på nätverket via webbläsare.

Access Control:
Låter dig definera olika access-rättigheter för olika användare.

Virtual Server:
Låter dig exponera www, FTP och andra tjänster på ditt lokala nätverk (LAN) för åtkomst för Internet användare utanför ditt lokala nätverk.

DMZ Host:
DMZ låter dig exponera en dator på ditt lokala nätverk för Internet.
Övervakning/konfiguration:
Plattformsoberoende, enkel installation.

Enkel uppgradering:
Firmware uppgraderas via Webb, Windows applikation eller FTP.

-javaha, sorry - kunne ikke finde teksten på dansk.
Avatar billede javaha Nybegynder
23. maj 2002 - 08:53 #4
glemte lige linket til D-Link 804
http://www.dlink.se/products/details.asp?Nr=158

-javaha
Avatar billede a1a1 Novice
23. maj 2002 - 09:31 #5
d-link skulle være nogle OK produkter, så hvis du ikke vil/skal bruge trådløst så tage sådan en (så er der også kr. 500 i overskud :) )

Jeg har dog også hørt at Netgear skulle være ok.

tak for points....
Avatar billede a1a1 Novice
23. maj 2002 - 09:34 #6
longshine....lyder det ikke skummelt :)

zyxel, tror at deres er suveren (kalder det en sikkerheds router osv...(selv om det meste "bare" er standard NAT (http://www.howstuffworks.com/nat.htm)))
jeg bryder mig ikke om den slags "bilige" reklamer.....
Avatar billede thomasledet Nybegynder
23. maj 2002 - 12:56 #7
longshine er skam ganske godt... har selv en switch fra longshine, der står og deler et par net...

printserver funktionen på longshine er da ekstra bonus... var det mig, ville jeg klart vælge den fra longshine...
Avatar billede virtus Nybegynder
23. maj 2002 - 13:31 #8
Det bliver Longshine routeren... der kan ikke være tvivl.. den har alt hvad jeg længe har ville ha..

Var inde for tidligt imorges.. a1 jeg håber du ikke har noget imod du fik lidt for mange point... heh

javaha og thomasledet > jeg laver lidt et spm hvor i får 20 point hver =) ellers kan i måske hustle a1 for nogle af dem han fik hehe
Avatar billede virtus Nybegynder
23. maj 2002 - 13:32 #9
og et lille link til det
http://www.eksperten.dk/spm/215173