Avatar billede m3rcy Nybegynder
22. maj 2002 - 23:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp imod spammer - Ban ip range og hvordan !!! ?

Hejsa, vi har et lidt presserende problem med en som bruger en lille udenlandsk udbyder server via en backdoor til at spamme med en bot og eller script i vores news system som er i asp.

Jeg vil have hele ip rangen banned som starter med 216.x.x.x, hvordan kan jeg gøre det og hvad koder, software, script ? skal jeg bruge til det.

Jeg har ikke adgang til serveren, kun til vores eget webhotel og filer.

Vores hostmaster kan vi ikke få fat i da han er på 3 ugers ferie og internet udbyderen i udlandet vil ikke hjælpe.

HELP ! )=
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
22. maj 2002 - 23:18 #1
har ham der brugeren en bestemt ip???
Hvis det er tilfældet, så download IP Blokker 2 fra www.brideonline.dk/phpscripts.php
Scriptet bruger PHP & MYSQL.....
Avatar billede m3rcy Nybegynder
22. maj 2002 - 23:26 #2
Han har lige præcis ikke en fast ip, det lader til han bruger en backdoor hos en ISP til at bruge hans ip range til at spamme med, han bruger 216.x.x.x.x, dvs. random ips og han har et script til det da han online skifter ip mens han skriver, dvs ip´en er fake, men han har fundet et hul i den server hos den udbyder, som han misbruger.

Så jeg skal bruge et script som kan banne HELE ip rangen 216.x
x.x.x.x.
Avatar billede m3rcy Nybegynder
27. september 2002 - 22:29 #3
lukket.