Avatar billede jalaw Nybegynder
23. juli 2000 - 10:53 Der er 12 kommentarer

se en winnt partition fra win 98

Hvordan kan man se en gammel winnt partition fra win 98? findes der et program, så jeg kan læse de filer der ligger på min gamle NTFS partotion?
Avatar billede sjensen Nybegynder
23. juli 2000 - 10:56 #1
Prøv at se svaret til dette spm.

http://194.255.24.70/spm/21045
Avatar billede skwat Praktikant
23. juli 2000 - 22:36 #2
Glem det det kan ikke lade sig gøre(det må da være et svar)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2000 - 00:05 #3
Nå hvad skal et sådan program så gøre?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. juli 2000 - 09:31 #4
sjensen har ret! NTFS for win98 virker GLIMRENDE!!
skwat>>seføli kan det lade sig gøre!
kharder>>hvad mener du med at hvad det skal gøre??
det er en \"patch\" der gør det muligt for et FAT32 filsystem at læse NTFS partitioner!
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2000 - 09:49 #5
Hvorfor skulle et sådan program produceres, hvis det ikke kunne lade sig gøre med dette program at læse NTFS. Som om der er tale om et fupprogram fra  http://www.winternals.com/products/win98.shtml

som der henvises til i spørgsmålethttp://194.255.24.70/spm/21045

Det er som om skwat ikke har undersøgt linket inden vedkommende svarede.

Det var hvad jeg mente med denne lille bemærkning \"Nå hvad skal et sådan program så gøre?\" ;o)

Avatar billede jamila Nybegynder
28. juli 2000 - 09:54 #6
Jeg har prøvet programmet, men den går ud og kigger efter C:\\winnt\\system32\\ div. filer
Det er ligesom væk, da der nu er win98. Eller også gør jeg noget forkert. Nå men jeg instalerede winnt igen, og nu kan jeg se det igen. Tak for venligheden.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. juli 2000 - 10:51 #7
kharder>>*G* okay så må du undskylde! jeg misforstod hvad du mente!
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2000 - 10:54 #8
Det er helt ok, jeg var nok lidt kort i min kommentar ;o)
Avatar billede pnielsen Nybegynder
11. september 2000 - 00:25 #9
Jeg har faktisk brugt den tool fra wininternals der hedder ntfsdos!
Den virker fremragende..... dog er den kun \"read-only\"!

Vi bruger den selv på arbejdet, når en af vores medarbejdere pludselig \"fucker\" sin NT op, så den ikke kan boote.
Vi har lavet en win98-bootdisk der logger på en filserver. Herefter køre vi ntfsdos, og kan nu kopiere alle de vigtige filer over på serveren :)

.....Det plejer at hjælpe til at folk husker deres backup... :)
Avatar billede jamila Nybegynder
12. oktober 2000 - 08:41 #10
Problemet er klaret. Jeg har lagt 2000 på, og så kunne jeg se den igen... Tak fur hjælpen
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. oktober 2000 - 11:30 #11
jamila>> hvad med at dele nogen point ud?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. oktober 2000 - 11:31 #12
sorry, der skulle stå jalaw :-)