Avatar billede schulle Nybegynder
22. maj 2002 - 10:22 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Brændt CD

Efter at have brændt en sikkerhedskopi på en CD-skive oplever jeg nu, at jeg ikke kan få min computer til at læse den pågældende CD. Bruger jeg derimod en anden computer kan den pågældende computer godt læse CD'en, men jeg kan ikke kopiere fra den.
Nu har jeg brændt CD'er i flere år, men det her er mig en gåde. Og selvfølgelig sker det, når det lige præcis er vigtige filer, der ligger på skiven.
Nogen forslag til løsning?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. maj 2002 - 10:27 #1
hvis du kan få nero til at læse fra den, så kan du jo prøve om du kan lave et image (iso-fil) først - og den kan du så læse med daemon-tool bagefter
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. maj 2002 - 10:27 #2
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 10:32 #3
Det er et spørgsmål om dit CD-ROM drev er understøttet af en eller anden standard. Prøv at lukke session, så burde dit CD-ROM drev kunne læse den.
Avatar billede schulle Nybegynder
22. maj 2002 - 10:36 #4
Skiven er brændt i Nero - og blev afsluttet med melding om vellykket brændingsproces. Siden brændingen har jeg formatteret hele herligheden. Hvad mener du med at: Prøv at lukke session?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. maj 2002 - 10:37 #5
har du prøvet mit bud?
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 10:38 #6
Du kan brænde i flere omgange. Hvis du løbende får data, som du gerne vil brænde over, kan du lade sessionen være åben. Hvis du vælger "Close session" er den der.
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 10:39 #7
Kæmper for at komme i tanker om den standard, men den står stille i øjeblikket :o)

Det er også ligemeget hvad standarden hedder. Hvis vælger "Close session" når du skal brænde, er dit problem løst.
Avatar billede schulle Nybegynder
22. maj 2002 - 16:32 #8
Nu har jeg prøvet begge dele. Hvis jeg prøver at lukke, får jeg en fejlmelding: Fixation error - eller noget i den stil.
Det slår mig nu, at jeg på det seneste har anvendt Windows XP - uden egentlig at have opgraderet Nero. Kan det spille ind på selve brændeprocessen?
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 16:46 #9
Det kan det sagtens. Opdaterede drivere bør man altid sørge for.
Avatar billede schulle Nybegynder
22. maj 2002 - 17:07 #10
Fejlen må åbenbart ligge der, selv om det er lidt mærkeligt, at brændeprocessen godt kan køre. Eksempelvis har jeg da nogle musik-CD'er, som virker, og som er brændt uden de opdaterede drivere.
Avatar billede schulle Nybegynder
22. maj 2002 - 17:08 #11
Et sidste håb: Vil det eventuelt være til nogen nytte at afinstallere XP og gå tilbage til Win2000??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. maj 2002 - 23:19 #12
næppe..
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. maj 2002 - 08:35 #13
Hvis det har fungeret under Win 2000 før, bør det vel kunne lade sig gøre igen. OS har jo forskellig indvirkning på hardwaren. Installer evt. Win XP, så du har en dual-boot.