Avatar billede casaolsen Nybegynder
21. maj 2002 - 23:20 Der er 5 kommentarer

Autogenerering af pdf

Hej...

Hvis man nu forestiller sig at man har et website, hvor ens kunder kan få en kontooversigt... Er det så muligt at programmere det således at kunden kan vælge at få den som pdf - altså at der autogenereres en pdf-fil med de nyeste data hvilke hives fra en database.

Nogen der kender noget til dette? Hvor kan jeg læse mere?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 23:21 #1
Ja, men det kræver lidt software fra www.adobe.dk og det er ikke gratis.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. maj 2002 - 23:26 #2
Nej, det kræver ikke software fra adobe - og det kan gøres gratis - med lidt arbejde
naturligvis. Prøv at lede efter pdf-klasser til fx PHP på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 23:27 #3
erikjacobsen>Er det så legalt?
Jeg var 100% overbevist om at det krævede en form for licens.
Avatar billede kermit Nybegynder
21. maj 2002 - 23:27 #4
Ikke nødvendigvis software fra Adobe, der findes foreksempel 3. parts active x komponenter som kan generere pdf filer 'on the fly'. Nogle koster penge og andre er gratis.

Jeg har dog ingen erfaring med dem. Du bør kunne finde dem på http://www.aspin.com ! Søg på pdf
Avatar billede cybermaster Nybegynder
22. maj 2002 - 00:34 #5